خشم یحیی و اعتراض باشگاه پرسپولیس بعد از یک تصمیم عجیب

افتتاحیه بی تماشاگر در ورزشگاه بلاتکلیف!

دو روز قبل وقتی موضوع حضور تماشاگران در بازی ابتدای فصل پرسپولیس مقابل آلومینیوم را پیگیری می‌کردیم از طرف مسئولان سازمان لیگ و ورزشگاه آزادی به بن‌بست خوردیم چرا که هیچ کدام پاسخگو نبودند. از سوی دیگر مدیران باشگاه پرسپولیس هم در این خصوص بلاتکلیف به نظر می‌رسیدند اما اطمینان داشتند که بازی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و تنها ابهام‌شان تعداد و قیمت بلیت‌هایی بود که باید به فروش برود.
با این وجود دیروز و در فاصله 30 ساعت مانده تا بازی نخست پرسپولیس در فصل جدید از سوی سازمان لیگ اعلام شد این مسابقه بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد تا همه پرسپولیسی‌هایی که مشتاق دیدن تیم‌شان در بازی نخست بودند، غافلگیر شوند. جالب اینکه دلیل این مسأله رسماً اعلام نشد اما گفته شد مشکلات ورزشگاه آزادی باعث این اتفاق شده است اما این شایعات از خشم گل‌محمدی، باشگاه پرسپولیس و مدیر این تیم کم نکرد و آنها به این اتفاق تلخ واکنش تندی نشان دادند.
 
باشگاه پرسپولیس: این لیگ عادلانه نیست
ساعتی بعد از اعلام خبر فوق باشگاه پرسپولیس به این اتفاق واکنش تندی نشان داد و اعلام کرد: شایعات به حقیقت پیوست و به طور رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام شد؛ در بازی فردا(امروز) نمی‌تواند از حضور تماشاگران خود و از مهمترین ابزار موفقیت و امتیاز میزبانی خود بهره‌مند باشد. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و هواداران پرسپولیس که اکثریت هواداران فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند، فعلاً اجازه ندارند از حق طبیعی و قانونی خود برای حضور در ورزشگاه و همچنین حمایت از تیم محبوب خود بهره‌‌مند باشند. با شرایط فعلی در حالی که بعضی رقبای خاص ما از این امکان بسیار مهم برای ایجاد برتری بهره‌مند خواهند بود، مشخص نیست پرسپولیس و هوادارانش چه زمانی امکان دیدار با یکدیگر و بهره‌مندی از حق خود را خواهند داشت.
به این ترتیب لیگ حرفه‌ای ایران برای بازی افتتاحیه خود و همچنین مسابقات خانگی مدافع عناوین قهرمانی توانایی میزبانی از تماشاگران را ندارد. این مسأله متأسفانه به هیچ‌وجه در کنترل و اختیار باشگاه پرسپولیس قرار ندارد و قطعاً به امتیازی برای رقبا بدل خواهد شد. با این شرایط، لیگ برتر در شرایط عادلانه و مساوات برگزار نخواهد شد.
 
گل‌محمدی: زیرساخت نداریم، فوتبال را تعطیل کنید
بخشی از نشست خبری دیروز یحیی گل‌محمدی هم به این مسأله ارتباط پیدا کرد و سرمربی پرسپولیس در خصوص بازی بدون حضور تماشاگر گفت: «شوک خیلی بدی بود. من الان فکر کنم 20 دقیقه پیش شنیدم این ماجرا را. ما خودمان را آماده کرده بودیم که بعد از 2 قهرمانی و یک جورهایی 3 قهرمانی، کنار هواداران دیداری داشته باشیم و بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم. خیلی شوک منفی و بدی خوردیم و باورم نمی‌شود این هماهنگی در شروع مسابقات را. نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم، بدون تماشاچی اصلاً معنی ندارد، پرطرفدارترین تیم آسیا در اولین بازی لیگ باید بدون تماشاگر بازی کند. اگر واقعاً زیرساخت نداریم، من پیشنهادم این است که یک سال لیگ را تعطیل کنیم و زیرساخت‌ها را درست کنیم و شروع کنیم دوباره.
اینکه از اولین بازی لیگ این داستان‌ها پیش بیاید واقعاً زشت است. نمی‌دانم دلیلش چیست اما با این نوع برنامه‌ریزی و نگاهی که در فوتبال هست، فقط روز به روز پسرفت می‌کنیم. دیگر کشورها را می‌بینیم که چه امکانات و چه برنامه‌ریزی و چه بازیکنانی دارند اما اینجا به جای پیشرفت متأسفانه پسرفت می‌کنیم. واقعاً متأسفم و واقعاً ناراحت شدم از این خبری که شنیدم و فقط حس بی‌انگیزگی در همه آنهایی که کنار هم بودیم، ایجاد شد. نمی‌دانم چه بگویم و فقط بلدیم بگوییم ان‌شاءالله ماشاءالله!»
 
پیروانی: تمام انرژی تیم ما گرفته شد
مهمترین بحث نشست هماهنگی بازی با آلومینیوم هم که دیروز با حضور نمایندگان دو تیم در محل سازمان لیگ انجام شد، همین مسأله بود. افشین پیروانی در جریان صحبت‌های خود در این جلسه گفت: «با محروم شدن پرسپولیس از حضور هوادارانش، این لیگ نمی‌تواند یک رقابت منصفانه و عادلانه باشد.»
او با تأکید بر اینکه باشگاه پرسپولیس در هیچ زمانی نخواست و نمی‌خواهد که هواداران دیگر تیم‌ها از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شوند، شرایط کنونی را محرومیت پرسپولیس و هواداران از یک حق قانونی و طبیعی دانست و ادامه داد: «تمام خواسته ما هم این بود و هست که کار به شکلی مدیریت شود تا حداکثر ظرفیت ممکن در اختیار هواداران ما و دیگر تیم‌ها باشد. برای این مقطع هم انتظار این بود که بازسازی و تعمیرات قطعه به قطعه پیش برود تا همیشه ظرفیت مناسبی از سکوها در اختیار تماشاگران باقی بماند. ما چند وقت دیگر باید برای جلسات مربوط به لیگ قهرمانان آسیا به مقر AFC برویم، آنجا چه باید بگوییم؟ بگوییم ورزشگاهی که معرفی کرده‌ایم سکو برای تماشاگر ندارد؟ اینکه بازی افتتاحیه لیگ چنین شرایطی پیدا می‌کند نیز اصلاً برای شأن فوتبال ایران و کشور خوب نیست و هنگام برنامه‌ریزی‌ها باید به این موارد هم توجه شود.»
مدیر تیم پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «هواداران پرسپولیس بعد از قهرمانی سه‌گانه در فصل گذشته مشتاق و بی‌قرار حضور در ورزشگاه و دیدار با تیم محبوب خود بودند و ما هم در پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر دیدار با آنها و روبه‌رو شدن با انرژی‌های‌شان بودیم. متأسفیم که چنین محرومیتی به ما تحمیل شده است. انرژی اصلی پرسپولیس از پرسپولیس گرفته شد. هواداران پرسپولیس بخش بسیار مهمی از شور و نشاط فوتبال ایران و لیگ هستند. اگر مشکل تا لیگ قهرمانان حل نشود چه باید بکنیم؟ برابر تیم‌های آسیایی که تا بن دندان مسلح شده‌اند، سلاح اصلی ما هواداران هستند.»

جستجو
آرشیو تاریخی