صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

کشتی‌ قهرمانی جهان  ۲۰۲۳ بلگراد
بلیت میلیونی مسابقات

هر روز تماشای مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۳ بلگراد در سالن اشتارک، ۵۰ یورو هزینه در پی دارد. مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی 2023 جهان که اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس است، از 25 شهریور تا 2 مهر در سالن اشتارک بلگراد برگزار می‌شود. این سالن سال گذشته برای اولین بار میزبان مسابقات بزرگسالان جهان شد و توانست میزبانی خوبی از رقابت‌ها داشته باشد. بنابراین زمانی که کشتی روسیه از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه شد و UWW باید میزبان جدیدی را برای برگزاری مسابقات جهانیِ پیش از المپیک انتخاب می‌کرد، بار دیگر میزبانی به بلگراد سپرده شد. تماشاگران برای تماشای کشتی‌ها، روزی 50 یورو باید بپردازند. این 50 یورو، کشتی‌های نوبت صبح و بعدازظهر را شامل می‌شود. بنابراین اگر تماشاگری بخواهد بابت 9 روز برگزاری کشتی آزاد، زنان و فرنگی در سالن حاضر باشد، باید 450 یورو هزینه کند.
 

کشتی آزاد نوجوانان جهان
ایران بالاتر از امریکا

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در کشور ترکیه را به دست آورد. در پایان این رقابت‌ها، ایران با کسب ۲ مدال طلای اهوار خاطری در وزن ۴۵ کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره سجاد پیردایه در وزن ۶۰ کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ مدال برنز سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم و توحید نوری در وزن ۹۲ کیلوگرم با ۱۵۶ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت. این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاده بود. پس از تیم ایران،‌ تیم‌های امریکا با ۱۲۶ امتیاز و ژاپن با ۱۰۶ امتیاز در جایگاه دوم و سوم تیمی قرار گرفتند.
 

واکنش اتحادیه جهانی کشتی به قهرمانی ایران
بازگشت به جایگاه خود

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به قهرمانی تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی اشاره کرد. تیم ملی کشتی آزاد زیر ۱۷ سال در  مسابقات جهانی عنوان قهرمانی را به دست آورد. اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به قهرمانی کشورمان در این‌باره نوشت: «‌ایران بالاخره به جای خودش برگشت. پس از ۲ دوره متوالی بدون سکو ماندن در کشتی آزاد در جهانی زیر ۱۷ سال، به سبک خود برگشت و با ۱۵۶ امتیاز عنوان تیمی را به دست آورد، یک برتری قاطع ۳۰ امتیازی نسبت به مقام دوم یعنی امریکا.» عملکرد چشمگیر کشتی‌گیران ایران باعث شد تا این کشور در مجموع ۶ مدال (۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز) به دست آورد. کشتی‌گیران غیر مدال‌آور نیز نقش مهمی ایفا کردند؛ ۲ کشتی‌گیر پنجم شدند (هر کدام ۱۰ امتیاز) و ۲ کشتی‌گیر دیگر هفتم شدند (هر کدام ۸ امتیاز). اهورا خاطری در وزن 45 کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن 65 کیلوگرم طلا، 2 مدال سجاد پیردایه در وزن 60 کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن 71 کیلوگرم نقره، سام سیار در وزن 48 کیلوگرم و توحید نوری در وزن 92 کیلوگرم برنز گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی