صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

«پنکه رومیزی» تدبیر موقتی برای خنک شدن پولادمردان

تمرین درگرما فعلاً ادامه دارد

رضا عباسپور
روزنامه نگار

گرمای شدید هوا در تابستان گرم امسال و به دنبال آن قطعی ادامه‌دار برق در سراسر کشور سوای عموم مردم،  برای ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران که این روزها در آکادمی ملی المپیک (مجموعه ورزشی انقلاب تهران) مشغول مهیا شدن برای حضور در 2 رویداد مهم و معتبر (رقابت‌های جهانی 2023 عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژوی چین) هستند،  تبدیل شده به معظلی جدی که تقریباً عرصه را بر پولادمردان و سایر ورزشکارانی که هم‌اکنون در این مکان اردو زدند و مشغول آماده‌سازی خود هستند، تنگ کرده است. تا حدی گرمای هوا و قطع شدن پیاپی برق آکادمی ملی المپیک زیاد شده است که این ماجرا صدای برخی از ستاره‌های عنواندار وزنه‌برداری را درآورده است. یکی از این ملی‌پوشان که روز گذشته به خاطر قطعی برق و نداشتن سیستم سرمایشی و تهویه در محل تمرین و اسکان ملی‌پوشان گلایه کرده بود،  «علی داودی» نایب قهرمان وزنه‌برداری المپیک 2021 توکیو است. گلایه داودی البته با واکنش مسئولان آکادمی ملی المپیک همراه شد،  اما نه به این معنی که قرار است مشکل قطعی برق حل شود. بلکه آنها معتقدند فعلاً چاره‌ای نیست جز تحمل شرایط اضطراری بوجود آمده درست مثل سایر مردم.

تحمل فشار تمرینی در گرمای تابستان!
مدتی است برق آکادمی ملی المپیک به طور مداوم قطع می‌شود و همین مسأله باعث شده تا ورزشکاران مدت زمان زیادی بدون استفاده از وسایل سرمایشی،  در آکادمی ملی المپیک تمرین کنند. اکنون در ادامه این مشکلات،  ورزشکاران با مشکل جدیدی روبه‌رو شده‌اند و در حالی که برق وصل است،  وسایل سرمایشی در طول روز به دفعات زیاد خاموش می‌شود. به همین دلیل علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو پس از اینکه مدت زمان زیادی این کمبود را تحمل کرده بود،  سرانجام در فضای مجازی با اعتراض به این موضوع از نبود وسایل سرمایشی در هتل آکادمی ملی المپیک جدی گلایه‌مند شد.  داودی در صفحه شخصی خود با انتقاد از مسئولان آکادمی ملی المپیک در این خصوص نوشت: «هر کسی مسئول سرمایش و گرمایش آکادمی ملی المپیک است،  بیاید چیلرها را روشن کند. به قرآن هوا خیلی گرم است. ۱۰ روز است که از صبح تا عصر در اوج گرما کولرها خاموش می‌شود. از گرما مُردیم.» قطعاً انتقاد علی داودی به عنوان ملی‌پوشی که یکی از شانس‌های وزنه‌برداری و کاروان ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس و تصاحب مدال‌های خوش‌رنگ جهانی است،  به حق و درست است. زیرا تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که کسب مدال در آن گزینشی المپیک هم هست و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو مشغول مهیا شدن است و اردوی آمادگی خود را در آکادمی ملی المپیک پشت سر می‌گذارد. به همین دلیل فراهم کردن یک شرایط ایده‌آل و بی‌دغدغه برای ملی‌پوشان،  امری طبیعی است که تیم تدارکاتی و پشتیبانی مجموعه ورزش کشور باید به آن پایبند باشند. اما از طرفی دیگر نیز شرایط بحرانی و ویژه (گرمای بی‌سابقه هوا) کنونی نه تنها برای ملی‌پوشان وزنه‌برداری،  بلکه برای تمام مردم یکسان است. به همین دلیل،  اگرچه بازهم معتقدیم که باید رفاه حال ملی‌پوشان تمام و کمال فراهم شود،  اما بد نیست ستاره‌های ملی‌پوش کشورمان نیز یک مقدار سعه صدر بیشتری داشته باشند و تا فراهم شدن شرایط ایده‌آل صبوری بیشتری به خرج دهند.
 
تلاش برای مرتفع شدن دغدغه پولادمردان
فرهاد صدر مسئول آکادمی ملی المپیک در واکنش به گلایه نایب قهرمان المپیک توکیو از کار نکردن کولرها در هتل آکادمی ‌ملی ‌المپیک تأکید دارد: «در تهران برق مناطق زیادی به دلیل افزایش مصرف قطع شده بود و حتی روز گذشته هم مدیرعامل منطقه با من تماس گرفت و عنوان کرد که دوباره احتمال قطعی برق وجود دارد. این قطعی شامل آکادمی ‌ملی ‌المپیک و مجموعه انقلاب هم خواهد شد. مشکل در سیستم آکادمی ملی المپیک نیست بلکه سطح کشور درگیر گرمای حاد است. اگر برق را قطع نکنند،  افت ولتاژ اتفاق می‌افتد و کشش وسایل سرمایشی برای خنک کردن کم می‌شود. تنها راهی که به ذهنم می‌رسد این است که پنکه رومیزی به اتاق‌ها بدهیم و وقتی برق قطع شد،  ورزشکاران بتوانند در زمان استراحت از این پنکه‌ها استفاده کنند. فکر می‌کنم با ژنراتور امکان استفاده از پنکه‌ها وجود دارد ولی امکان استفاده از چیلر وجود ندارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی