خبر

اتفاق خوب دیگر پس از صعود تاریخی هندبال
کرمی؛ دومین گلزن برتر مرحله گروهی

ملی‌پوش هندبال ایران در پایان دور گروهی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در رده دوم برترین گلزنان قرار گرفت.
امیرحسین کرمی در پایان ۴۸ بازی مرحله گروهی با ۳۰ گل زده،  در رده دوم برترین گلزنان این مسابقات قرار گرفت و یک بار دیگر نام ایران را در صدر اخبار قرار داد. او در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل بروندی ۱۴ گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. اولی میتون،  بازیکن تیم جزیره فارو با ۳۷ گل زده در رده نخست برترین گلزنان قرار دارد. این هندبالیست در آخرین دیدار خود مقابل سوئد ۱۷ گل به ثمر رساند و به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.
 
صعود با صدرنشینی

پس از برد دوم تیم نوجوانان هندبال،  صعود این تیم به مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی شد. اتفاقی تاریخی که برای اولین بار رخ داده و تیم ایران پس کسب نتایج خوب در مرحله مقدماتی به خصوص ثبت نتیجه مساوی برابر سوئد،  حالا باید در مرحله دوم با بهترین‌های دنیا رقابت کند.
پس از برد ایران در بازی سوم و با توجه به برتری جزایر فارو برابر سوئد،  تیم ایران با همان پنج امتیاز در صدر جدول گروه H مسابقات ایستاد تا موفقیت خود را تاریخی‌تر کند. جزایر فارو هم با کسب برتری مقابل سوئد،  با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد.


انتقاد رکورددار پرتاب نیزه از وضعیت اردو

رکورددار پرتاب نیزه ایران با انتقاد از شرایط اردویی خود در مجموعه انقلاب، از انتظارات زیاد مسئولان فدراسیون نیز گلایه کرد. علی فتحی‌گنجی درباره شرایط خود در اردوی آمادگی گفت: «با اینکه امکانات، نیزه، مکمل و حتی یک کفش درست و حسابی هم نداشتم اما آغاز فصل رکورد ایران را زدم. انتظار دارم من هم به بازی‌های آسیایی بروم. چرا برخی از ورزشکاران باید در هتل با شرایط و امکانات خوب باشند اما من در خوابگاه باشم و با شرایط سخت تمرین کنم.» او ادامه داد: «آقای داوری سرپرست فدراسیون می‌گوید ۸۰ متر پرتاب کن تا به بازی‌های آسیایی بروی. گفته‌ام پرتاب می‌کنم اما حتی یک نیزه درست و حسابی هم ندارم. قهرمان المپیک هم نمی‌تواند با نیزه من رکورد خوبی بزند، در حالی که با این نیزه رکورد زده‌ام.»

جستجو
آرشیو تاریخی