صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

چند روز بیشتر به شروع لیگ نمانده آقای خطیر

ناکام در انتخاب اسپانسر!

حامد حسینی
خبرنگار
بیست و هشت روز پیش هیأت مدیره باشگاه استقلال علی خطیر را به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی کرد تا وی مسئولیت اداره باشگاه استقلال را برعهده بگیرد، با انتخاب خطیر سؤال بزرگی در ذهن هواداران، منتقدان و صاحبنظران به وجود آمد که آیا وی می‌تواند مشکلات مالی استقلال را در فصل پیش رو حل و فصل کند یا اینکه همانند فتح‌الله‌زاده و کریمی به واسطه ناتوانی در حل مشکلات مالی ناچار به جدایی از استقلال خواهد شد!
بسیاری از حامیان خطیر معتقد بودند او با حمایت‌های قربان‌زاده بحران مالی استقلال را برطرف خواهد کرد اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداده بلکه با خروج غیرمترقبه رئیس جنجالی سازمان خصوصی‌سازی دست خطیر حسابی خالی ماند، با وجود این با اضافه شدن فرشید سمیعی به ترکیب هیأت مدیره این احتمال می‌رفت سمیعی بتواند با جلب حمایت وزارت ورزش و جوانان به خطیر کمک کند تا آنها حداقل یک گام مثبت در زمینه مالی بردارند، اما استعفای حمید سجادی و خداحافظی او با وزارت ورزش و جوانان تمام معادلات موجود در ترکیب هیأت مدیره استقلال را به هم ریخت!
ناکامی خطیر و دیگر اعضای هیأت مدیره در انتخاب اسپانسر بحران مالی در استقلال را به معنای واقعی کلمه کامل کرد تا بازیکنان، دست به اعتصاب بزنند، از طرفی عدم موفقیت مدیریت باشگاه در جذب بازیکنان مورد نظر نکونام نیز مزید بر علت شد تا فشار بیش از اندازه به تیم مدیریتی استقلال وارد شود، آنها برای عبور از بحران وعده‌های فراوانی را به بازیکنان و کادر فنی تحویل دادند تا اعتصاب تیم شکسته شود، اما خطیر و سمیعی به خوبی می‌دانستند مشکل مالی استقلال حادتر از این حرف‌هاست و به سادگی بحران مالی کنترل نخواهد شد!
هر چند با تزریق مبلغی حدود ۴۵ میلیارد تومان بخش اندکی از مطالبات بازیکنان پرداخت شد اما همچنان اوضاع استقلال حکم آتش زیر خاکستر را دارد و به نظر می‌رسد اگر شرایط به همین منوال پیش رود، دوباره شاهد شکل‌گیری تنش جدی در اردوی تیم خواهیم بود.
 البته با این تفاوت که دیگر بازیکنان به سادگی وعده‌های مدیران باشگاه را قبول نمی‌کنند و فاجعه بزرگ برای خطیر و دیگر اعضای هیأت مدیره رقم خواهد خورد.
ناکامی تیم مدیریتی باشگاه در انتخاب اسپانسر جدید باشگاه استقلال این ابهام بزرگ را برای منتقدان به بار آورده که استراتژی خطیر و اعضای هیأت مدیره برای تأمین هزینه‌های جاری باشگاه و پرداخت مطالبات معوقه بازیکنان و واریز پیش قسط‌های فصل جدید چیست؟
 از طرفی آنها با این وضعیت چگونه می‌توانند بازیکنان خارجی موردنظر نکونام را جذب
کنند؟
فرمول علی خطیر برای برون‌رفت از وضعیت کنونی نه‌تنها مشکلات استقلال را پایان نمی‌دهد بلکه دردسرهای عجیب و غریبی را برای کادر فنی به ارمغان خواهد آورد تا نکونام با بحران‌های غیرمنتظره‌ای در آستانه شروع لیگ مواجه
شود.
 در این میان برخی بازیکنان نیز با اطلاع از ناکامی تیم مدیریت در انتخاب اسپانسر برای هیأت مدیره پیغام فرستادند چنانچه اوضاع به همین منوال پیش برود، مجبور می‌شوند با بیان واقعیت هواداران را در جریان کم و کیف ماجرا قرار دهند که طبیعتاً در صورت بروز این اتفاق خطیر برای چندمین بار با بحران مالی مواجه خواهد شد که مطمئناً این اتفاق برای وی زیاد خوشایند نیست و پایه‌های صندلی مدیریت وی را لرزان‌تر از همیشه خواهد کرد. خطیر برای جلوگیری از بحران های بیشتر باید در روزهای اندک باقیمانده تا شروع لیگ تلاش خود را دوچندان
 کند.

جستجو
آرشیو تاریخی