صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خبری از دو فوق‌ستاره فعلی NBA نیست!

لیست 10 ابرستاره NBA دکتر جی

علی رضایی
خبرنگار

جولیوس اروینگ معروف به «دکتر جی» یکی از بهترین بسکتبالیست‌های قدیمی NBA، لیستی از بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ NBA را اعلام کرد. او که سبک بسکتبال مدرن مدیونش است به تازگی اسامی یکسری از اسطوره‌های قدیمی بسکتبال را به‌عنوان بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ NBA را نام برده است که نه خبری از نام لبرون جیمز است؛ و نه استفن کری. 10 ابرستاره جولیوس به این شرح است؛ جری وست، اسکار ربرتسون، الگین بایلور، ویلت چمبرلین، بیل راسل، مایکل جردن، کریم عبدالجبار، ماجیک جانسون، کارل مالون و تینی آرچیبلد. اسم بعضی از بازیکنان شاخص بسکتبال مانند جردن، راسل، عبدالجبار، جانسون و چمبرلین که برای طرفداران بسکتبال شناخته شده هستند در این لیست آمده و همه طرفداران NBA هم این‌اسطوره‌ها را قبول دارند. اما در این لیست، اسم چند بازیکن هم ذکر شده که تا حدودی انتخاب آنها عجیب و غریب است؛ الگین بایلور، کارل مالون و تینی آرچیبالد بازیکنانی هستند که به لیست 10 بازیکن برتر تاریخ اضافه شده‌اند ولی در حالی که در این لیست از اسم پادشاه جیمز که کارشناسان بسکتبال او را دومین بسکتبالیست تاریخ NBA بعد از مایکل جردن می‌نامند و یا نام استفن کری که سبک جدیدی در بسکتبال ایجاد کرده خبری نیست! علاوه بر این، حکیم اولاجوان که پیک یک درفت در سال 1984 بوده در ادوار گذشته حرکات چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذاشت. حکیم 2 بار قهرمان لیگ NBA شده و دو بار MVP فینال و یک بار هم MVP فصل 1994 – 1993 شده است. او در زمان خودش 12 بار در تیم منتخب فصل قرار گرفته و 12 سری هم در آل‌استار حضور داشته است حالا در لیست 10 بازیکن جولیوس اروینگ نیست و حتی اشاره‌ای هم به اسم بسکتبالیست فقید یعنی کوبی برایانت نشده است. غیر از کوبی، اسم شکیل اونیل و تیم دانکن هم نیست! یکی از نکات جالب توجه انتخاب این لیست این است که دکتر جولیوس اروینگ تمام 10 بازیکنی را به‌عنوان برترین‌ها اعلام کرده که دوران بازیگری‌شان در دهه‌های قبل از 2000 بوده است.
جولیوس اروینگ با اعلام این لیست و در نبود لبران جیمز و استفن کری، از طرف برخی رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت؛ بر همین اساس از او مصاحبه کرده‌اند که چرا اشاره‌ای به این دو فوق ستاره فعلی نشده است؟ او هم در جواب می‌گوید: «هیچ کدام از این دو بازیکن هنوز دوران حرفه‌ای بسکتبال را به پایان نرسانده‌اند، داستان حرفه‌ای آنها هنوز ادامه دارد باید عملکرد آنها در بسکتبال تکمیل شود تا در مورد آنها اظهارنظر کرد، من اسم بازیکنانی را نوشته‌ام که سال‌های سال است که کفش‌های کتانی خودشان را آویزان کرده‌اند. من هم می‌دانم جیمز بیش از دو دهه است که در بسکتبال NBA حکمرانی می‌کند و بهترین گلزن تاریخ است و رکورد کریم عبدالجبار را شکست اما کار او هنوز به اتمام نرسیده است.»
دکتر جی درباره استفن کری نیز ادامه داد: «استفن کری هم مثل لبرون جیمز بازیکن بزرگی است که اعتبار و شهرت او در لیگ NBA به خاطر پرتاپ‌های سه امتیازی‌اش و همچنین پاس‌های جالبش از بازیکنان قدیم بیشتر است اما درباره او هم زمانی صحبت می‌کنیم که از دنیای بسکتبال خداحافظی کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی