صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

مسابقات قهرمانی جهان
 اخراج جنجالی شمشیرباز اوکراینی
شمشیرباز اوکراینی با تصمیم فدراسیون جهانی از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اخراج شد. اولها خارلان از اوکراین (دارنده یک طلا،  یک نقره و دو برنز المپیک) پس از خود‌داری از دست دادن با حریف روسی خود آنا اسمیرنوا در رقابت سابر زنان،  از طرف فدراسیون جهانی با کارت مشکی مواجه شد. کارت مشکی جدی‌ترین جریمه در شمشیربازی است و با این کارت،  خارلان از مسابقات تیمی محروم می‌شود و همچنین ۶۰ روز اجازه حضور در مسابقات شمشیربازی را ندارد. شمشیرباز روس پس از اینکه نماینده اوکراین به او دست نداد،  معترض شد و ۵۰ دقیقه در پیست باقی ماند. در نهایت هم حریف اوکراینی او از مسابقات اخراج شد.
 فدراسیون شمشیربازی اوکراین از تصمیم فدراسیون جهانی ناراحت است و قرار است نسبت به این تصمیم اعتراض کند.
 

صعود تیم زیر 16 سال والیبال به فینال آسیا
کامبک به سوی مسابقات جهانی
تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال پسر ایران با شکست چین‌تایپه در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا ضمن کسب سهمیه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴،  به دیدار نهایی قاره کهن راه‌ یافت. هفتمین روز و مرحله نیمه‌نهایی نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا ظهر دیروز در تاشکند پیگیری شد. تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در این مرحله به مصاف چین‌تایپه رفت و در حالی که در ست‌های اول و دوم مغلوب حریف شده بود،  سه بر دو این تیم را شکست داد تا با کامبک خوب خود فینالیست شود و سهمیه رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۴ را کسب کند. شاگردان آرش صادقیانی در ست‌های اول و دوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۴ مغلوب چین تایپه شدند،  اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲،  ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسیدند. تیم ایران در مرحله گروهی موفق به شکست تیم‌های ژاپن،  چین و عربستان شد و در مرحله دوم نیز با شکست قزاقستان و ازبکستان به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. ملی‌پوشان ایران ظهر امروز برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت فینال به میدان می‌روند.


قهرمانی فرجی در تنیس روی میز قزاقستان
نوجوان ایرانی در مسابقات جهانی تنیس روی میز کانتندر قزاقستان به عنوان قهرمانی رسید. بنیامین فرجی در فینال تنیس روی میز رده سنی زیر 15 سال آزاد جهانی قزاقستان، با پیروزی 3 بر یک مقابل شی‌جیاهانگ از چین‌تایپه قهرمان شد. فرجی در گیم اول با نتیجه 11 بر 9 به برتری دست یافت، گیم دوم بازی با نتیجه 11 بر 8 به سود حریف قدرتمند چین‌تایپه‌ای خاتمه یافت. او در گیم‌های سوم و چهارم نیز با نتایج مشابه 11 بر 9 مقابل حریف چین‌تایپه‌ای به برتری رسید و فاتح مسابقات شد.
فرجی پیش از رسیدن به فینال، حریفانی از قزاقستان، ترکمنستان و دو حریف از چین‌تایپه را پشت سر گذاشته و به فینال راه پیدا کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی