صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

صعود تنیس به دسته 2 دیویس‌کاپ به لطف گروه‌بندی جدید

پایان دوران آسانسوری

 

تیم ملی تنیس ایران با سه پیروزی در مسابقات گروه سه دیویس‌کاپ به گروه دو جهانی صعود کرد. اتفاقی که برای اولین باردر دور جدید مسابقات رخ داده و تنیس ایران به لطف گروه‌بندی جدید، موفق شد با غلبه بر هر سه حریف خود در گروه سه، به گروه دوم صعود کند.
آخرین رقابت مرحله گروهی مسابقات تنیس دیویس‌کاپ گروه سه منطقه آسیا و اقیانوسیه روز گذشته در سریلانکا برگزار شد و تیم ایران برابر میزبان قرار گرفت. تنیسورهای ایران در همان دو بازی اول انفرادی کار را تمام کردند و با کسب دو پیروزی، موفق شدند در پیروزی هت‌تریک کرده و به دسته دوم مسابقات دیویس‌کاپ راه پیدا کنند.
تیم ایران در شرایطی به برد سوم خود رسید که در روزهای اول و دوم مسابقات هم ویتنام و عربستان را شکست داده بود.
بالا آمدن مدام تیم تنیس ایران از دسته چهارم دیویس‌کاپ به دسته سه و سپس سقوط از این گروه، تبدیل به اتفاقی تکراری شده بود. اتفاقی که سال‌ها همه از آن گلایه داشته و روند آسانسوری این رشته زبانزد خاص و عام شده بود. تیم ایران در بهترین شرایط خود هم هیچ‌گاه نتوانست به رقبای دسته سومی خود غلبه کرده و حضور در گروه دوم را تجربه کند.
حالا اما به نظر می‌رسد شیوه جدید برگزاری و گروه‌بندی مسابقات، مسیر ایران برای رسیدن به گروه دوم را ساده‌تر کرده است. تنیسورهای ایران هم در همین نخستین دوره برگزاری با شیوه جدید، با غلبه بر حریفانی که از ادوار گذشته آسان‌تر به نظر می‌رسند، این قدم نشدنی را برداشتند و به گروه دوم رسیدند. البته تیم ایران در صورت دوم شدن در گروه خود هم شانس این را داشت تا در صورت غلبه بر تیم دوم دیگر گروه دسته 3 آسیا، راهی دسته دوم شود.
مسابقات گروه سه، در دو گروه برگزار شد. ایران با تیم‌های ویتنام، عربستان و سریلانکا همگروه بود. در گروه دوم نیز اردن، مالزی، کامبوج و جزایر پاسفیک همگروه بودند. گروهی که به وضوح از گروه ایران دشوارتر به نظر می‌رسد و نشان از قرعه بهتر ایران در گروه‌بندی دارد.  
تیم ایران با ترکیب حمیدرضا نداف، سینا مقیمی، علی یزدانی، سامیار الیاسی و حمیدرضا بادی در مسابقات دیویس‌کاپ شرکت کرده و محمدرضا توکلی هم روی نیمکت ایران نشست.
در شیوه جدید برگزاری، گروه‌بندی در آسیا از سوم تا پنجم است، سپس گروه دو و گروه یک جهانی، مرحله QUALIFIERS و در نهایت مرحله فینال قرار دارند. تیم ایران هم در گروه‌بندی جدید برای اولین بار به گروه دو جهانی صعود کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی