وزارت ورزش و جوانان برای اولین مدال تاریخ پاداشی نداد

دانیال شه‌بخش: مدالم کمکی به بوکس نکرد

تیم ملی بوکس این روزها در اردن اردوی مشترک برگزار کرده و دانیال شه‌بخش هم در این اردو حضور دارد. دانیال دو سال پیش در مسابقات قهرمانی جهان اولین مدال تاریخ بوکس را کسب کرد و این توقع می‌رفت که بعد از این مدال او به چهره خاص ورزش تبدیل شود و بوکس هم به کانون توجهات تبدیل شود اما حالا بعد از گذشت دو سال خودش اعتقاد دارد که مدالش کمکی به بوکس نکرده و میزان توجهات به ورزش مشتزنی هم تغییری نکرده است. این یعنی کم انگیزه شدن دانیال شه‌بخش و همچنین سایر جوانان تیم ملی که قصد داشتند در بوکس افتخارآفرینی زیادی داشته باشند.

محسن وظیفه
روزنامه نگار

مدتی در تمرینات تیم ملی غایب بودی، حالا که برگشتی از اردوهای تیم ملی چه خبر؟
مدتی هست که در اردوهای تیم ملی حضور دارم و الان هم در اردوی مشترک در اردن هستم و تلاش می‌کنم که به لحاظ آمادگی در بهترین شرایط قرار بگیرم. با فدراسیون هماهنگ هستم و تلاش می‌کنم که با هماهنگی در تمام اردوها باشم و تمریناتم را با برنامه‌های فدراسیون و کادر فنی پیش ببرم.
برگزاری اردوی مشترک یکی از ضعف‌های بوکس ایران بوده.  
اردوی مشترک نیاز مهم تیم ملی بوکس است. اگر قرار است که به مدال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک برسیم نیاز به برگزاری اردوهای مشترک، همچنین بازی دوستانه داریم.
در این چند سال بارها کادر فنی تیم ملی و همچنین بوکسورهای تیم ملی این موضوع را عنوان کردند که باید اردوی مشترک باشد اما خیلی جدی گرفته نمی‌شود.
ببینید یک کمی به خاطر بسته بودن دست مسئولان فدراسیون به لحاظ مالی این تصمیمات جدی گرفته نمی‌شود اما واقعیت این است که هر وقت موفقیتی به دست آمده حاصل همین حضور مدام در اردوهای مشترک و مسابقات دوستانه بود.
و الان ظاهراً فدراسیون تصمیم گرفته اردوی مشترک را در دستور کار قرار بدهد.
مدتی است که اوضاع در فدراسیون بهتر شده. حالا به اردن آمدیم اما بعد از اردن هم قرار است با ترکیه یک اردوی مشترک داشته باشیم. بعد از ترکیه هم در اروپا مسابقه دوستانه برگزار می‌کنیم. تورنمنت مهمی است که حتماً به ما کمک می‌کند. قبل از بازی‌های هانگژو برنامه آماده‌سازی تیم به اوج می‌رسد.
مدتی پیش در لیگ نیمه‌ حرفه‌ای یک مسابقه برگزار کردی و دیگر خبری نشد؟
در لیگ نیمه‌ حرفه‌ای حضور دارم. تازه‌ وارد این رشته شدم و قصد ندارم به این زودی دست بکشم. یکی از دوستانم اسپانسر شده و در حال برنامه‌ریزی برای مسابقه بعدی است.
تاریخ مسابقه بعدی مشخص است؟
احتمالاً قبل از بازی‌های آسیایی باشد. البته تلاش داریم بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود. خودم خیلی علاقه‌مند هستم که بعد از بازی‌ها باشد چرا که این دوره از بازی‌های آسیایی بسیار مهم است و نمی‌خواهم قبل از آن ریسک کنم.
درباره انتخاب روح‌الله حسینی برای ریاست فدراسیون بوکس چه نظری داری؟
برای روح‌الله حسینی آرزوی موفقیت می‌کنم. او از جنس بوکس است و بسیاری از مشکلات ما را خودش قبل از این درک کرده است.
فکر می‌کنی بتواند به بوکس کمک کند؟
انتخابات ریاست فدراسیون، بوکس را از بلاتکلیفی خارج کرد. همین که زود این رشته از بلاتکلیفی خارج شد خودش کمک بزرگی بود. امیدوارم روح‌الله حسینی هم بتواند به بوکس کمک کند. بزرگترین آرزویم سربلندی بوکس است که امیدوارم کادر مدیریتی جدید بتوانند با برنامه‌ریزی به جوانان بوکس کمک کنند که به آرزوهای‌شان در این ورزش برسند. بوکس ایران پر از استعداد فراوان است و در سال‌های اخیر جوانان زیادی با رؤیای رسیدن به مدال جهانی و المپیک وارد بوکس شدند اما به دلیل مشکلات و کمبودها از رسیدن به این رؤیای بزرگ‌شان بازماندند. امیدوارم که توجه به این جوانان هدف اصلی و بزرگ روح‌الله حسینی و همکارانش باشد و این جوانان که جوانی خود را در اردوهای تیم ملی سپری می‌کنند، به مدال جهانی و المپیک دست پیدا کنند.
بعد از مدالی که برای بوکس در قهرمانی جهان گرفتی وعده‌های زیادی داده شد. این وعده‌ها عملی شد؟
قول‌هایی که در استان داده بودند تقریباً همه عملی شد اما از وزارت ورزش و جوانان جایزه‌ای دریافت نکردم. دو سالی گذشته و هنوز خبری نیست. نمی‌دانم تصمیم‌شان چیست اما اینگونه رفتارها انگیزه قهرمانان را از بین می‌برد.  
مدالی که کسب کردی برای اولین‌ بار در تاریخ کسب شد و این توقع وجود داشت که بعد از این مدال بوکس متحول شود اما ظاهراً این اتفاق رخ نداد.
مدالم کمکی به بوکس نکرد. توقع خود من هم این بود که با کسب اولین مدال تاریخ برای بوکس هم توجه مسئولان به این ورزش تغییر کند و هم اینکه علاقه‌مندان زیادی وارد این ورزش شوند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. نه نگاه مسئولان تغییری کرد و نه درون بوکس اتفاق شگفت‌انگیزی رخ داد. مدام در حاشیه بودیم و همین حاشیه‌ها این فرصت مناسب را از ما گرفت.
چرا درگیر حاشیه شدید؟
فکر می‌کنم که دلیل عمده و اصلی آن حسادت بود وگرنه کار بسیار بزرگی انجام شده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی