صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

شروع دور دوم مرحله گروهی؛ نبرد برای صعود و فرار از حذف

تاریخ‌سازی فیلیپین مقابل میزبان

امیررضا همایون
خبرنگار
هفته نخست دور گروهی رقابت‌های جام جهانی 2023 زنان روز دوشنبه هفته جاری به پایان رسید و مسابقات به هفته دوم مرحله گروهی رسیده است. هفته‌ای که در آن تکلیف صعود و یا سقوط بسیاری از تیم‌ها مشخص می‌شود.
نکته جالب درباره هفته اول اینکه تا پایان روز ماقبل پایانی دور اول شاهد بازی‌های کم‌گل و به‌دست آمدن پیروزی‌های اقتصادی بودیم اما دو بازی روز آخر یعنی جدال آلمان- مراکش و برزیل- پاناما در مجموع 10 گل داشت، تا آمار گل‌های زده در مسابقات پس از پایان این روز افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
 صعود را قطعی کن
جام جهانی امروز با برگزاری بازی‌های حساس و مهمی همچون جدال اسپانیا-زیمبابوه و ژاپن-کاستاریکا از گروه C رقابت‌ها پیگیری می‌شود. بازی‌هایی که اگر با پیروزی اسپانیا و ژاپن همراه باشد حکم صعود آنها به مرحله حذفی را دارد. البته در جام جهانی نباید هیچ تیمی را حتی اگر کمترین شانس را داشته باشد، دست‌کم گرفت، درست مانند اتفاقی که برای فرانسه مقابل جامائیکا رخ داد و خروس‌ها در اتفاقی کم‌سابقه مقابل این تیم ناشناخته متوقف شدند.
 
نبرد فینالیست‌ها
در مهم‌ترین بازی روز پنجشنبه مسابقات دو تیم هلند و امریکا به مصاف یکدیگر می‌روند. مسابقه‌ای که تکرار فینال دوره گذشته جام جهانی است. رقابتی که با پیروزی ایالات متحده به پایان رسید تا لاله‌های نارنجی پس از چهار سال برای انتقام به زمین بیایند. تیم برنده در این مسابقه جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می‌کند. استرالیای میزبان هم در این روز به مصاف نیجریه می‌رود، مسابقه‌ای که حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد با برتری کانگوروها و صعود یکی از میزبان‌های مسابقات به مرحله یک هشتم نهایی همراه شود.
 
آخرین فرصت آلبی‌سلسته
تیم ملی آرژانتین که با رویای تاریخ‌سازی به مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان آمده بود اولین بازی مرحله گروهی‌اش را با شکستی غیرمنتظره مقابل ایتالیا پشت سر گذاشت. آرژانتینی‌ها در دومین بازی خودشان از ساعت 3:30 دقیقه بامداد جمعه به وقت ایران مقابل آفریقای جنوبی قرار می‌گیرند. مسابقه‌ای که برای شاگردان خرمان پورتانووا حکم مرگ و زندگی را دارد. به همین علت آنها با تمام توان برای پیروزی مقابل نماینده قاره سیاه به زمین مسابقه خواهند آمد. در دیگر بازی مهم جمعه هم دو تیم دانمارک و انگلستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. مسابقه‌ای که جدال تیم‌های برنده هفته اول است.
 
شکست کره جنوبی
در آخرین بازی روز اول
در آخرین بازی دور نخست کلمبیا و کره‌جنوبی به مصاف هم رفتند و در نهایت نماینده آسیا با نتیجه 2 بر صفر مقابل کلمبیا فینالیست کوپاامریکا شکست خورد. نمایش کلمبیا در این جدال به گونه‌ای بود که باید آنها را یکی از مدعیان جدی حضور در مراحل پایانی نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان بدانیم.
یکی از شگفتی‌های دور اول مرحله گروهی به پیروزی نیوزیلند میزبان مقابل نروژ اختصاص داشت. اما نیوزیلند در اولین بازی دور دوم مرحله گروهی به مصاف فیلیپین رفت و در کمال تعجب این فیلیپین بود که شگفتی‌سازی کرد و با نتیجه 1-0 برنده شد. فیلیپین با ترکیبی از بازیکنانی که تقریباً همه آنها خارج از این کشور بزرگ شده‌اند به اولین برد تاریخ خود در جام‌جهانی دست یافت.
در سومین و آخرین بازی روز اول سوئیس و نروژ به تساوی بدون گل رسیدند تا معادلات صعود دو تیم برتر از گروه A در پیچیده‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی