صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

صبر و تحمل لازم برای بازی در نوک خط حمله را نــــدارم

رشفورد: از لیورپول بیشتر متنفرم تا منچسترسیتی!

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
مارکوس رشفورد، ستاره منچستریونایتد به تازگی در مصاحبه‌ای گفته که از لیورپول بیشتر از منچسترسیتی متنفر است.
ملی‌پوش انگلیسی وقتی با این سؤال مواجه شد که باشگاهی که بیش از همه از آن متنفر است کدام است پاسخ جالبی داد. این سؤال را گری نویل، بازیکن سابق منچستریونایتد که حالا مجری برنامه اوورلپ است در گفت‌و‌گوی ویژه خود از وینگر جوان یونایتد پرسید و رشفورد اینطور پاسخ داد: «لیورپول. از هیچ‌کدام از آنها خوشم نمی‌آید اما از لیورپول بیشتر بدم می‌آید.»
گری نویل در واکنش به این جواب گفت که خود او هم از لیورپول بیشتر متنفر است اما پل اسکولز از منچسترسیتی بیشتر بدش می‌آید. رشفورد در این لحظه واکنش نشان داد و گفت: «چرا؟ نه، به نظرم همچنان لیورپول منفورتر است. همیشه.»
شیاطین سرخ منچستر در فصل
23-2022 بعد از سال‌ها عملکرد خوبی زیر نظر مربی جدید خود اریک تن‌هاخ داشتند و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند. یونایتد به رتبه سوم لیگ برتر در فصل گذشته رسید و چهار امتیاز بیشتر از تیم چهارم یعنی نیوکاسل داشت. تیم تن هاخ همچنین قهرمانی در جام اتحادیه سال گذشته را با پیروزی 2-0 مقابل نیوکاسل در فینال کسب کرد که رشفورد و کاسمیرو زننده گل‌های آن مسابقه بودند. یونایتد همچنین به فینال جام حذفی رسید اما در آن بازی آنها مقابل منچسترسیتی ناکام بودند و 2-1 شکست خوردند.
رشفورد نقشی ویژه در درخشش منچستریونایتد در فصل گذشته داشت و با 30 گل و 11 پاس گل در 56 بازی در همه جام‌ها ارزش خود را برای تیم قرمزپوش شهر منچستر نشان داد.
این در حالی است که لیورپول عملکرد ضعیفی در استانداردهای خودش داشت. شاگردان یورگن کلوپ نتوانستند در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرند و به همین دلیل فصل بعد مجبورند در لیگ اروپا به میدان بروند.
مارکوس همچنین در پاسخ به سؤال گری نویل در مورد اینکه سرسخت‌ترین مدافعی که مقابل او قرار گرفته چه کسی بوده، اینطور پاسخ داد: «احتمالاً کایل واکر را به عنوان سخت‌ترین حریفم انتخاب می‌کنم. ویژگی‌های جسمانی او باورنکردنی است و همیشه یک روز سخت را برای شما رقم می‌زند. باید سعی کنی از او رد شوی یا وقتی جامانده از فرصت استفاده کنی اما حتی در آن لحظات هم او با سرعت خوب خود این توان را دارد که برگردد و توپ را بگیرد.»
او در مورد پست مورد علاقه خود هم حرف زد. سال گذشته تن هاخ بیشتر از او در نوک خط حمله استفاده کرد هر چند خودش ترجیح می‌دهد که در کناره‌ها و به عنوان وینگر بازی کند: «بال چپ پست ایده‌آل من است. البته در نوک خط حمله شما فضای کمتری را باید پوشش دهی و گل زدن راحت‌تر است اما من ترجیح می‌دهم سمت چپ بازی کنم. در این پست بیشتر در جریان بازی هستم و این چیزی است که از دوران نوجوانی‌ام دوست داشتم در بازی درگیر باشم و بیکار نشوم. اما برای بازی در خط حمله صبر لازم را ندارم و به همین دلیل پست مورد علاقه‌ام نیست. در خط حمله ممکن است تا 20 دقیقه هم شما توپ را اصلاً لمس نکنید و شاید اولین لمس توپ شما یک موقعیت گلزنی باشد. باید از نظر ذهنی کاملاً آماده باشید.»

ZOOM
شام با اوباما و محمدعلی!

رشفورد در صحبت‌های خود در پادکست اوورلپ گری‌نویل، سه نفر از چهره‌های سرشناس تاریخ را نام برد که دوست داشت با آنها شام بخورد. او گفت: «دنزل واشنگتن، باراک اوباما و محمد‌علی».
راشفورد این امکان را داشت که با اوباما در سال 2020 چت ویدیویی داشته باشد، او برای همنشینی با دنزل واشنگتن بازیگر 68 ساله امریکایی هم هنوز این شانس را دارد اما محمد‌علی اسطوره بوکس جهان از دنیا رفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی