ورود دو عضو جدید به تالار مشاهیر بیسبال

علی رضایی
خبرنگار
ورزش بیسبال یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی است که تالار مشاهیر دارد؛ این رشته ورزشی هم مانند NBA جمعی از جاودانه‌ها، تالار مشاهیر بزرگان را تشکیل داده‌اند. هر سال عضوهای جدیدی نیز به تالار مشاهیر اضافه می‌شوند. مک گریف و اسکات رولن دو عضو جدیدی هستند که روز یکشنبه ماه جولای به این مجموعه اضافه شدند. این دو اسطوره روز یکشنبه طی مراسمی که در مجتمع ورزشی کلارک در کوپرستون نیویورک برگزار شد به تالار ملی مشاهیر بیسبال معرفی شدند. طرفداران بی‌شماری در این مجتمع حضور داشتند و می‌خواستند اسطوره‌های مورد علاقه‌شان را از نزدیک ببینند و حرف‌های آنها را گوش بدهند؛ اما آنها قبل از زمان معرفی سعی می‌کردند از کانون توجه‌ها دور باشند. چرا که وظیفه داشتند با انبوهی از طرفداران حاضر و همچنین مخاطبان تلویزیون صحبت کنند. علی‌رغم دوری آنها از مصاحبه، رسانه‌ها ول‌کن قضیه نبودند، با آنها گفت‌وگو کردند و آنها هم با سخنان شیوا جواب دادند. مک گریف گفت: «من خیلی خوشحال هستم که هم اکنون در کنار برخی از بهترین بازیکنان رشته ورزشی بیسبال قرار گرفته‌ام». رولن هم بعد از گریف با هواداران صحبت کرد و گفت: «در هیچ مقطعی از عمرم به ذهنم نرسید که روی این صحنه بایستم این برای من یک اتفاق فوق‌العاده است که بابت آن خیلی خوشحال هستم».
 مک گریف به ثبات شهرت داشت، یعنی از لحاظ آمادگی جسمانی همیشه روی فرم بود و هیچ وقت هم افت نمی‌کرد. او در طول دوران حرفه‌ای خود برای شش تیم بازی کرد اما او یک بار هم ضعیف شد و توسط مدعیان قهرمانی هم مبادله شد تیم‌هایی که او را به خدمت می گرفتند امیدوار بودند ضعف او برطرف شود؛ بسیار عجیب بود که همین اتفاق هم می‌افتاد و او دوباره به اوج آمادگی می‌رسید! او 30 یا بیشتر هومر در یک فصل برای رکورد پنج تیم مختلف زد.
 مک گریف بعد از 10 سال عضو تالار مشاهیر شد در حالی که اسکات رولن به اندازه مک گریف تأخیر نداشت و در ششمین سال واجد شرایط بودنش توسط BBWAA (انجمن نویسندگان بیسبال امریکا) رأی داده شد. او دیر به ورزش بیسبال ملحق شد. از لحاظ پیوستن به تالار مشاهیر در سال 2018، اولین بار که نام رولن در برگه رأی ظاهر شد، او تنها 2/10 درصد از آرا را به دست آورد. این کمترین درصد آرایی بود که با آن یک بازیکن باید به تالار می‌پیوست. اما عجیب بود که در نهایت به عضویت تالار درآمد! صعود او از یک رأی‌گیری به تالار مشاهیر به همان اندازه که بعید بود شگفت‌انگیز بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی