بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

هرناندز؛ شاهکار بایرن!

قسمت 16

رسول مجیدی
روزنامه نگار
فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. یکی از خریدهای کم سر و صدای امسال، خرید لوکاس هرناندز بود. او 9 جولای در انتقالی به ارزش 50 میلیون یورو از بایرن مونیخ به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. مدافعی که در فصول گذشته اکثراً مصدوم بوده است. این انتقال را از سه زاویه بررسی می‌کنیم؛ بازیکن، تیم قبلی و تیم جدید.
 
زاویه بایرن
می‌شود گفت بایرن مونیخ در این زمینه شاهکار کرده است. این شاید یکی از بهترین فروش‌های آنها در بازار باشد. آنها در پنجره جاری، کیم مین جائه، مدافع قهرمان سری‌آ که مورد علاقه منچستریونایتد هم بود را به تیم خودشان آوردند و در عوض بدترین مدافع فصل پیش‌شان را به تیمی دیگر فروخته‌اند. نکته اینجاست که با مبلغ خوبی این کار را انجام دادند و عملاً پول خرید مدافع کره‌ای را با فروش هرناندز جور کرده‌اند. خلاصه آنها خط دفاعی‌شان را با خرید یک بازیکن با کیفیت و حذف ضعیف‌ترین حلقه دفاعی فصل پیش تقویت کرده‌اند. یک کار برجسته!
 
زاویه پاریس
به نظر یک قمار بزرگ می‌رسد. همه می‌دانند که لوکاس هرناندز در صورت آمادگی کامل یک مدافع خوب و همه کاره است. اما آخرین بار او کی کاملاً آماده بوده؟! هرناندز 27 سال سن دارد و در تمام دوران حرفه‌ای خود هرگز بیش از 27 بازی لیگ در یک فصل انجام نداده! او در مونیخ در چهار سال فقط 84 بازی شروع کرد. پاری‌سن‌ژرمن امسال تصمیم گرفته در پنجره نقل و انتقالات دست به عصا باشد و با احتیاط پیش برود اما این خرید کاملاً ریسکی به نظر می‌رسد.
هرناندز البته هم می‌تواند در کناره‌های خط دفاع ظاهر شود و هم به عنوان مدافع میانی. او می‌تواند یک خرید الهام‌بخش باشد. طرفداران پاریس هم به این مسأله فکر می‌کنند اما هیچ بعید نیست که ماجرا برعکس شود و همانطور که جام جهانی 2022 برای او با اشک به پایان رسید، شرایطش در پاریس هم به همین منوال پیش برود.
 
زاویه هرناندز
این یک شانس جدی برای او به حساب می‌آید. هر کسی حاضر می‌شد او را با چنین قیمتی بخرد، هرناندز باید کلاهش را هوا می‌انداخت. چه برسد به حالا که پاریس، قوی‌ترین تیم فرانسه دست به چنین کاری زده. بازگشت به خانه می‌تواند برای او خوشایند باشد. او باید از این اتفاق لذت ببرد و سعی کند وضعیت بدنی خودش را بهبود بخشد. اگر این کار را انجام دهد، می‌تواند نشان دهد که چرا چند سال پیش بایرن حاضر بود 80 میلیون یورو برای آوردن او به
 مونیخ بپردازد!

جستجو
آرشیو تاریخی