صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

از کلمه «بیچاره» نکو تا گلایه‌های تکراری بازیکنان

آوار مشکلات روی سر استقلال

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
قراربود استقلال طوری بسته شود که برای سکوی قهرمانی خیز بردارد، اما از همین حالا وقتی به این نکته اشاره می‌شود که استقلال جزو پنج تیم اول خواهد شد یعنی شرایط این تیم اسفناک‌تراز چیزی است که تصورمی‌شود. حالا مسئولان این تیم با بازیکنان امید و جوان قرارداد می‌بندند که از یک منظر می‌تواند خوب باشد، اما این جوانگرایی برای تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال هیچ وقت جواب نداده است و صدای سکوها زودتر از موعد مقرردرمی‌آید! به همین دلیل است که شاید تیم استقلال رغبتی به شروع لیگ برتر ندارد. در حالی که هواداران فوتبال برای شروع مسابقات لیگ برتر لحظه شماری می‌کنند، اوضاع استقلال به شکلی پیش می‌رود که شاید طرفداران این تیم چندان تمایلی به شروع بازی‌های تیم‌شان در این مقطع نداشته باشند.
وقتی سرمربی استقلال دقایقی قبل از دیدار دوستانه تیمش در حالی‌که باید تمرکزش روی تیم باشد، با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود واژه «بیچاره» را درباره استقلال به کار می‌برد، می‌شود به عمق اتفاقات عجیب در این باشگاه پرطرفدار و مطرح پی برد. او بدون اینکه به جزئیات بپردازد، با بیان اینکه نمی‌تواند به تنهایی با همه اتفاقات بجنگد، گلایه خود از وضع موجود را اعلام کرد و ساعتی بعد نوبت به بازیکنان و برخی اعضای کادرفنی رسید تا به بیان برخی حقایق پیرامون باشگاه پرطرفدار خود بپردازند. در پی اعتراض سرمربی، تعدادی از بازیکنان و مربیان استقلال هم ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند و یک عصبانیت حاد از حرف‌های استقلالی‌ها پیداست که وقتی به سخن کشیده می‌شود، طعنه و کینه و ناراحتی و ناامیدی همراهش است.
بدون تردید بازیکنان استقلال حالا فشار بیشتری را نسبت به گذشته روی شانه‌های خود احساس می‌کنند که حتی برای گلایه از مشکلات مالی اجازه نداده‌اند مسابقات شروع شود. حرف همه‌شان یک عبارت تکراری است؛ اینکه دوست ندارند استقلال مانند تیم‌های معمولی باشد و انتظارشان داشتن بهترین امکانات و شرایط مالی است. امکانات خوب برای داشتن یک تیم خوب و در حد قهرمانی در لیگ برتر. هرچه که هست، هنوز فصل بیست و سوم از لیگ برتر شروع نشده، استقلال با چالش‌های دشوار و مشکلاتی عدیده دست و پنجه نرم می‌کند. بازیکنان استقلال که اکثراً قراردادهای خود را نسبت به فصل پیش کاهش داده‌اند، حدود 40 درصد از مطالبات سال قبل را دریافت نکرده‌اند و ماه‌هاست که پولی به حساب‌شان واریز نشده است. آنها به حق ازمشکلات گلایه دارند و بدون تردید وقتی از مشکلات حرف می‌زنند، امیدشان به آینده بهتری است که انتظار دارند مدیران باشگاه برای‌شان رقم بزنند.

جستجو
آرشیو تاریخی