صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ایتالیا در فکر انتقام

توقف هروه رنار در اولین گام

امیررضا همایون
خبرنگار
نهمین دوره جام جهانی زنان 2023 تبدیل به یکی از عجیب‌ترین دوره‌های مسابقات شده است، رقابت‌هایی که پیروزی تیم‌هایش در آن بیشتر بر پایه پنالتی بوده است. این دوره البته یکی از کم گل‌ترین تورنمنت‌های چند سال اخیر فوتبال زنان نیز هست.
یکی از بازی‌های مهم روز پنجم مسابقات ساعت 09:30 امروز بین ایتالیا و آرژانتین است، رقابتی که برای دو تیم حیثیتی به نظر می‌رسد.
دو تیم فوتبال مردان آرژانتین و ایتالیا در سال گذشته میلادی برای کسب جام فینالیسیما در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف یکدیگر رفتند که با برتری آرژانتین به پایان رسید. به همین خاطر شاید بازی امروز این دو تیم یک نبرد انتقامی برای لاجوردی‌پوشان ایتالیا باشد.
 
سلسائو در فکر تاریخ‌سازی
تیم ملی فوتبال زنان برزیل تابستان گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد با پیروزی مقابل کلمبیا در بازی نهایی کوپا امریکای زنان به مقام قهرمانی جام ملت‌های امریکای جنوبی برسد. سلسائو امروز ساعت 14:30 به مصاف تیم پاناما می‌رود. عملکرد هائیتی مقابل انگلیس (برد سخت 1-0 انگلیس) نشان داد که نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و شاید شاگردان هاگه کار سختی برای رسیدن به اولین سه امتیازشان در این دوره جام جهانی داشته باشند.
تیم ملی فوتبال زنان آلمان تابستان 2022 به بازی نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا رسید، صعودی که البته برای آنها با مدال طلا همراه نبود.
حالا کمی بیش از گذشت یک سال آنها اولین بازی‌شان در جام جهانی را امروز ساعت 12:00 مقابل مراکش یکی از تیم‌های باکیفیت قاره آفریقا برگزار می‌کنند.
 
پیروزی با کامبک
اولین بازی روز گذشته جام جهانی بین تیم‌های سوئد و آفریقای جنوبی برگزار شد. سوئد شگفتی‌ساز دوره گذشته موفق نشد مقابل آفریقای جنوبی که در قاره سیاه هم قدرت چندانی ندارد، به صورت مقتدرانه به پیروزی برسد و با حداقل اختلاف این تیم را شکست داد و به اولین سه امتیازش رسید. سوئد در حالی که با یک گل از حریف عقب بود در نهایت با گل دقیقه 90 لستت به برتری 2-1 رسید.
 عملکرد دور از انتظار لاله‌های نارنجی
گروه E مسابقات یکی از پرستاره‌ترین گروه‌های مسابقات است زیرا دو تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی یعنی ایالات‌متحده و هلند در آن قرار دارند. امریکا شنبه مقابل ویتنام به برد 3-0 رسید و روز گذشته نیز هلند فینالیست دوره قبل به مصاف پرتغال رفت. هلند به سختی و با برد اقتصادی 1-0 برنده شد تا ثابت شود فاصله تیم‌ها در جام جهانی کمتر از آنچه تصور می‌شود، است.
 
جامائیکا روی هوا
تیم ملی فوتبال فرانسه در آخرین بازی روز یکشنبه به مصاف جامائیکا رفت. مسابقه‌ای که هروه رنار با حضور در آن به عنوان سرمربی فرانسه تبدیل به دومین سرمربی تاریخ فوتبال شد که تجربه حضور در دو تورنمنت زنان و مردان فیفا را کسب می‌کند. رسیدن رنار به این رکورد جاودانه اما با ناکامی همراه بود چرا که شاگردان او مقابل تیم ناشناخته جامائیکا با تساوی بدون گل متوقف شدند. ضربه دایانی مهاجم خروس‌ها در آخرین دقایق مسابقه به تیر دروازه نماینده امریکای شمالی خورد تا رنار و شاگردانش بازی اول جام را با حسرت ترک کنند. با این نتیجه کار خروس‌ها برای صعود به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی بسیار سخت شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی