صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

هشدار اتحادیه فوتبال فرانسه به پاریسی ها

امباپه در بیــــــــن عناصر نامطلوب!

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
استراتژی خروج کیلیان امباپه از باشگاه باعث شده که او از اردوی پیش فصل ژاپن کنار گذاشته شود و با بازیکنانی که در برنامه‌های فصل آینده پاریس جایی ندارند به تمرین بپردازد.
لقب «نامطلوب» یک سال پیش توسط مطبوعات فرانسوی روی بازیکنانی که از برنامه‌های پاری سن ژرمن کنار گذاشته شده بودند ابداع شد.
لوئیس کامپوس کسی بود که این ایده را برنامه‌ریزی کرد، که به موجب آن خروج این بازیکنان تسریع شود و مربی در تیمش بازیکنان ذخیره زیادی نداشته باشد.
با وجود اینکه پاریس برای تور پیش فصل خود به ژاپن سفر کرده است اما توجه اکثر رسانه‌ها روی شهر ورزشی پواسی پاریس معطوف شده است و دلیل آن حضور کیلیان امباپه در بین بازیکنان نامطلوب پاریسی هاست!
مهاجم فرانسوی که هنوز تکلیفش را برای آینده روشن نکرده تا زمانی که یکی از گزینه‌های تمدید یا خروج از تیم را انتخاب نکند هیچ جایی در ترکیب اصلی تیم نخواهد داشت.
 
امباپه به دراکسلر، پاردس، واینالدوم پیوست...
تنها تمایز این گروه با دیگر بازیکنان این است که آنها اجازه تمرین با تیم اصلی را ندارند اما اجازه دارند از تمام امکانات باشگاه تا زمانی که تیم جدیدی برای آنها پیدا شود استفاده کنند. به عنوان مثال، لئاندرو پاردس، یکی از «نامطلوب ها» هفته گذشته در حالی تیم در حال اجرای برنامه‌های تمرینی لوئیز انریکه بود، به تنهایی در کمپ به تمرین پرداخت و اجازه اضافه شدن به جمع بازیکنان را نداشت.
علاوه بر امباپه، جولیان دراکسلر، جورجینیو وینالدوم، کالین داگبا و لئاندرو پاردس این گروه نامطلوب را تشکیل می‌دهند.
هدف از کنار گذاشتن این بازیکنان از تیم اصلی، علاوه بر اینکه برای آنها روشن می‌شود که جزئی از برنامه‌های پاری‌سن‌ژرمن نیستند، سرعت بخشیدن به روند جدایی آنها است.
اگر آنها ده روز دیگر راه‌حلی پیدا نکردند، می‌توانند به تمرینات عادی برگردند، اگرچه به امباپه قبلاً گفته شده بود که اگر تمدید نکند یا فروشش را نپذیرد، کل فصل را روی سکوها سپری خواهد کرد. گروه «نامطلوب ها» برنامه تمرینی خاصی را که توسط باشگاه تعیین شده است را دنبال خواهند کرد تا در دو هفته آینده فرم و آمادگی بدنی خود را از دست ندهند. در حالی که منتخبان لوئیس انریکه در ژاپن در بازی‌های دوستانه مختلف شرکت خواهند کرد، امباپه و دیگر بازیکنان در پواسی خواهند ماند تا ببینند آینده آنها چگونه رقم خواهد خورد.

هشدار اتحادیه فوتبالیست‌های فرانسه به پی اس جی
اتحادیه فوتبالیست‌های فرانسه به پاری سن ژرمن نسبت به آزار و اذیت اخلاقی احتمالی کیلیان امباپه پس از اینکه آینده این مهاجم در پارک دو پرنس در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، هشدار داده است.
ملی پوش فرانسوی این گزینه را دارد که اقامت خود در پاریس را یک سال دیگر و تا سال 2025 تمدید کند، اما به ضرب‌الاجلی که باشگاه برای شفاف‌سازی آینده‌اش مشخص کرده توجهی نکرده است تا پاریس بدون او تیمش را برای فصل آینده آماده کند.
طبق گزارش‌ها پاری سن ژرمن به این اطمینان رسیده که این بازیکن بر سر انتقال رایگانش برای تابستان 2024 با رئال‌مادرید به توافق رسیده است.
به همین دلیل اگر کیلیان قراردادش را تمدید نکند یا فروخته نشود به هیچ وجه جایی در تیم نخواهد داشت و کل فصل را نیمکت نشین خواهد شد. اتفاقی که قبلاً برای بازیکنانی مثل وراتی و رابیو نیز رقم خورده است.حال اتحادیه بازیکنان فرانسه UNFP، که از حق 187 بازیکن خود در لیگ یک فرانسه دفاع می‌کند با استناد به قانون فرانسه از پی‌اس‌جی خواست که مراقب رفتارش با بازیکن باشد و مانند همه باشگاه‌های دیگر، باید از هرگونه اعمال فشار به بازیکن خود، خودداری کند.UNFP  دربیانیه‌ای اعلام کرد: «به نظر می‌رسد بهتر است که به مدیران یادآوری شود که اعمال فشار بر یک کارمند - به عنوان مثال از طریق وخامت شرایط کاری او - برای وادار کردن او به ترک یا پذیرش آنچه کارفرما می‌خواهد، آزار اخلاقی است که قانون فرانسه بشــــــــــدت آن را محکوم می‌کند. اتاق استیناف رنس در ژانویه 2020 این قانون را تصویب کرد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی