صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

نشانه‌هایی از ادامه همکاری طارمی با باشگاه پرتغالی

بی‌خیالِ میلان، فقط پورتو

امیر اسدی / مهدی طارمی در بازی تدارکاتی مقابل کاردیف سیتی نمونه‌ای از یک بازیکن حرفه‌ای را در زمین نشان داد و ثابت کرد ادامه بازی در پورتو و منتفی شدن حضورش در باشگاه میلان نتوانسته ذره‌ای روی او تأثیر منفی بگذارد.
 مهدی طارمی ساعاتی پس از اینکه خبر عدم انتقالش به میلان به طور قطعی منتشر شد، با نظر سرخیو کونسیسائو در ترکیب ابتدایی پورتو در مسابقه تدارکاتی پیش‌فصل مقابل کاردیف انگلیس قرار گرفت که توانست نمایش درخشانی در شب پیروزی پر گل تیمش داشته باشد.
 ستاره ایرانی پورتو سه روز پس از اینکه در فهرست دیدار دوستانه مقابل پورتیموننسه حضور نداشت و حتی به‌عنوان یار جانشین استفاده نشد، در حالی به ترکیب تیمش بازگشت که پیش‌بینی می‌شد به خاطر اخبار نقل و انتقالاتی شاید روحیه بالایی نداشته باشد و نتواند عملکرد همیشگی را ارائه کند، اما بازهم فوق‌العاده ظاهر شد.
ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۱۶ پاس در عمق از میانه زمین را بدون مکث، یک‌ضرب و با دید استثنایی مجدداً رو به جلو پاس داد تا تونی مارتینز در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و پس از یک شوت ریباند شده، گل اول بازی را مقابل کاردیف انگلیس به ثمر برساند. پورتو قبل از پایان نیمه اول یک گل دیگر توسط تونی مارتینز به ثمر رساند، اما در دقیقه ۵۰ صاحب یک ضربه پنالتی روی حرکت گالنو و خطای هند بازیکن کاردیف شد که مهدی طارمی مثل همیشه با شوت مطمئن به مرکز دروازه توپ را به تور چسباند تا نخستین گل پیش فصل خود را برای تیم پرتغالی به ثمر رسانده باشد. کونسیسائو در شب درخشان مهدی طارمی که یک گل زد و روی یک گل دیگر تأثیرگذاری مستقیم داشت، تصمیم به تغییر او در دقیقه ۷۵ گرفت که فران ناوارو، بازیکن جانشین او نیز دو دقیقه بعد توانست گلزنی کند تا به برتری ۴ بر صفر در این دیدار تدارکاتی مقابل کاردیف برسند. فرانا ناوارو همان مهاجم اسپانیایی و هم‌تیمی فصل قبل علی علیپور در ژیل ویسنته است که به عنوان جانشین مهدی طارمی به پورتو آمد اما با توجه به ادامه همکاری احتمالی ستاره بوشهری با این تیم، باید فصل را از روی نیمکت آغاز کند. مهدی طارمی که در فصل گذشته لیگ برتر پرتغال توانست با ۲۲ گل زده در ۳۳ مسابقه به‌عنوان آقای گلی دست پیدا کند و هفت پاس گل هم بدهد، با نمایش درخشان در دیدار تدارکاتی پیش فصل مقابل کاردیف انگلیس نشان داد برای فصل جدید هم انگیزه زیادی دارد و می‌خواهد در چهارمین سال پیاپی حضورش در پورتو بازهم مؤثر ظاهر شود. اینکه طارمی در ترکیب اصلی پورتو قرار گرفت، نشانه‌هایی است برای ادامه همکاری او با پورتو.

جستجو
آرشیو تاریخی