صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بیانیه‌نویسی وظیفه شده

پایان بیانیه‌های آزار دهنده؟!

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

سازمان لیگ فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «فصل قبل باشگاه‌ها موارد اعتراض در موارد اجرایی، داوری و سایر موارد را با صدور بیانیه و از طریق رسانه‌های گروهی و عمومی انجام می‌دادند که این رویه خارج از مقررات و عرف اداری و اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌باشد.» و با استناد به همین مقدمه هرگونه ارسال بیانیه و مصاحبه در موارد مربوط به احقاق حقوق باشگاه‌ها را خارج از مقررات و اساسنامه فدراسیون دانسته و خاطیان را تهدید به جریمه و محرومیت کرده است.
جنگ بیانیه‌ها در سال‌های اخیر در فوتبال ایران آنقدر بالا گرفته که گویی وظیفه سازمانی بخش رسانه‌ای و روابط عمومی هر باشگاهی این است که بابت هر اتفاقی بیانیه صادر کند و اگر این اتفاق نیفتد امتیاز بزرگی را از دست داده است! قطع کردن این روند از سوی فدراسیون و سازمان لیگ اگر با موفقیت و با جدیت انجام شود، یک اتفاق مثبت در راه بازگشت فرهنگ به فوتبالی است که روز به روز از این واژه دورتر می‌شود.
در همه جای دنیا برای مصاحبه‌ها نیز قوانینی وجود دارد که باید از سوی مربیان، بازیکنان و مسئولان باشگاه‌ها رعایت شود، با این حال در مواردی که اشتباهات واضح در زمینه داوری یا برگزاری مسابقات دیده می‌شود، نمی‌توان انتظار سکوت از مسئولان تیم‌ها را داشت و این مورد باید در تصمیم‌گیری‌های انضباطی حتماً لحاظ شود.
آمار ترسناک اشتباهات تأثیرگذار داوری در فصل قبل و نبود سیستم وی‌ای‌آر باعث اعتراض‌ها و جنجال‌های زیادی شد و به نظر می‌رسد این روند در فصل جاری نیز با توجه به نبود کمک داور ویدیویی همچنان تکرار شود و باید منتظر مصاحبه‌های آتشین نیز بود. اما جمع شدن بساط آزار دهنده بیانیه‌نویسی می‌تواند یک گام رو به جلو در فوتبال ایران باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی