صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

فضای انتقاد باز است!

علی جوادی
سردبیر

رئیس فدراسیون فوتبال در نشست دانش‌افزایی داوران فوتبال ایران برای فصل جدید لیگ برتر گفت: «کجای دنیا می‌بینید که داوری برای قهرمانی یک تیم شادی کند.» آن‌وقت همین فدراسیون که رئیس‌اش اینطور گفت، مجوز فعالیت این داور برای فصل جدید لیگ برتر را صادر می‌کند.
بعد همین فدراسیون (که اگر قرار باشد از کارش ایراد بگیرید روزی 10 نقص جدی ردیف می‌کنید) اعلام کرده هیچ تیم و فردی حق انتقاد ندارد!
فدراسیون مهدی تاج اعلام کرده نه حق دارید بیانیه بدهید، نه انتقاد کنید، نه مصاحبه علیه فدراسیون و داوری کنید و نه هیچ چیز دیگر.
این نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال ما، مدیریتی بر مبنای انتقادپذیری صرف دارد. مدیریتی که اجازه می‌دهد همه صداها شنیده شوند.
مهدی تاج پیش از آنکه قلبش درد بگیرد و او را وادار به استعفا کند، در گوشی هوشمندش، نرم‌افزاری داشت که اگر نام «تاج» در هر رسانه‌ای قید می‌شد، بلافاصله به اطلاع او می‌رساند. همین یک مورد نشان می‌دهد او تا چه اندازه درهای انتقاد از خویش و مدیریت زیرمجموعه‌اش را باز گذاشته است.
حالا با تصمیم جدید فدراسیون، باید منتظر آغاز لیگی باشیم که در طول آن، همه دهان‌ها باید بسته شوند. اگر هم اشتباه ناخواسته‌ای، نتیجه یک بازی را تغییر داد (مثل همان 30 مسابقه‌ای که به اعتراف رئیس کمیته داوران، نتیجه‌اش با اشتباه داوران تغییر کرد) همه باید به سکوت بگذرانند تا تصمیم جدید فدراسیون برقرار بماند.
به این فکر نکنید که فدراسیون در راه‌اندازی کمک داور ویدیویی (برای به صفر نزدیک شدن اشتباهات داوری) ناتوان است. فقط حواس‌تان باشد مبادا به فدراسیون، رئیس، کمیته داوران و دیگر زیرمجموعه‌های فدراسیون انتقاد وارد شود. فضای انتقاد به فوتبال باز است اما اگر جرأت دارید انتقاد کنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی