صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

بایدها و نبایدهای بدیهی در نشست کمیته فنی والیبال

بهروز عطایی بالاخره عذرخواهی کرد!

نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال با هدف بررسی عملکرد تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت‌ها برگزار شد. البته درباره جزئیاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفته، خبری اعلام نشد اما در جریان این نشست داورزنی حرف‌هایی زد که همه‌شان را در یک عبارت کلی می‌توان خلاصه کرد «حمایت مطلق از بهروز عطایی.»
رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید: «در مقطع حساسی هستیم و بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز داریم و اینکه نقطه‌نظرات را به سمت وحدت جدی‌تر در خانواده والیبال پیش ببریم. بیش از سه دهه زحمت کشیده شده و اتفاق‌های خوب رخ داده است به طوری‌که مردم نسبت به والیبال حس خوب پیدا کرده‌اند. بنابراین باید این ذائقه را حفظ کنیم. سه دهه کار شده تا در این دهه روندی را طی‌ کنیم که جزو قدرت‌های دنیا باشیم. البته نوسان زیاد داشته و داریم اما باید در مسیر ارتقای والیبال قرار بگیریم. درست است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران با ژاپن متفاوت است و نباید دو تیم را با هم قیاس کرد اما انتظار ارتقای بیشتر تیم ملی ایران بحق است.»
داورزنی با بیان اینکه وقتی تیم‌ها می‌برند، ضعفی دیده نمی‌شود اما وقتی می‌بازند ضعف‌ها در بخش‌های مختلف خود را نشان می‌دهند، می‌گوید: «باید به این سمت برویم که وحدتی در راستای منافع ملی کشور ایجاد کنیم. در شرایط حساسی هستیم که باید در قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک شرکت کنیم و ویترین والیبال، تیم ملی بزرگسالان است. در نتیجه باید به کمک هم مشکلات را حل کنیم.» در جریان این نشست بهروز عطایی نیز گزارشی از عملکرد تیم ملی ایران ارائه کرده و بعد از توجیه عملکردش در چند هفته اخیر، بالاخره عذرخواهی می‌کند. سرمربی تیم ملی والیبال می‌گوید:« ازهمه خانواده والیبال و مردم عذرخواهی می‌کنم. کارشناسان ضعف‌ها را بگویند. خوشحال می‌شوم که توصیه‌های دوستان را بشنوم.»
او به بخشی از مشکلات هم اشاره می‌کند و گلایه‌هایش از انتقادها را اینطور بیان می‌کند: «باید همه چیز را سر جای خود ببینیم. تولید بازیکن با یک نفر اتفاق نمی‌افتد. والیبال متعلق به همه ایران است و همه دل‌شان برای این رشته می‌تپد. اگر ۱۰ بار دیگر متولد شوم، همین مسیر را طی می‌کنم. سرمربی همه رده‌های سنی بودم و ۴۰ سال در این حوزه هستم اما هیچ‌گاه به اندازه یک ماه اخیر اذیت نشدم. در ورزش شکست و پیروزی وجود دارد، اما آزار و اذیت آن نباید نامتناهی باشد. تیم والیبال فرانسه دوره قبل قهرمان لیگ ملت‌ها شد و امسال هفت پله سقوط کرد، ایران هم همین قدر سقوط کرد، اما آیا فشار به دو تیم یکسان بود؟»

جستجو
آرشیو تاریخی