صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

دست‌های خالی وزارت ورزش در مقابل اسکندری و حامیانش

هت‌تریک تعویق!

باز هم یک مجمع بی‌نتیجه دیگر و باز هم یک شکست واضح برای وزارت ورزش. آن هم در شرایطی که این بار می‌دانستند چه چیزی در انتظارشان است و 20 روز تمام هم برای فراهم کردن شرایط زمان داشتند. زمان داشتند تا شرایط را برای برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد، آن هم در سومین تاریخ تعیین شده فراهم کنند اما نتوانستند. به این ترتیب انتخابات این فدراسیون بی‌سر و صدا، به یکی از پرحاشیه‌ترین‌ها تبدیل شد که البته حواشی آن همچنان ادامه دارد.
 
مجمع سوم هم بی‌نتیجه ماند
انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد که پس از یک دوره تعویق، قرار بود 11 تیر برگزار شود، پس از تأیید نشدن صلاحیت هاشم اسکندری و خروج بخش زیادی از اعضای مجمع، لغو و به صبح دیروز موکول شد. اسکندری که سه دوره پیاپی رئیس این فدراسیون بوده، حالا برای حضور در دوره چهارم خود با مشکل جدی روبه‌رو شده و پس از ماه‌‎ها انتظار، همچنان صلاحیتش تأیید نمی‌شود. عاملی که تبدیل به دستاویزی شده تا اعضای مجمع هم به تبعیت از او، از حضور در انتخابات سر باز بزنند.
اتفاقی که درست روز گذشته هم افتاد و اعضای مجمع این فدراسیون اگرچه در سالن فارسی کمیته ملی المپیک حاضر شدند اما حاضر به برگزاری انتخابات نشدند. به این ترتیب این انتخابات یک بار دیگر لغو شد تا کلاف سر در گم آن پیچیده‌تر شود.
 
اسکندری:
اصراری به ماندن ندارم!
جالب‌ترین اظهارنظر منتشرشده از جلسه دیروز و حواشی آن، بدون هیچ رقیبی متعلق به خود اسکندری است. مدیری که پس از سه دوره چهار ساله، مهرماه سال گذشته دوره سوم مدیریتش به پایان رسیده و 9 ماه هم به عنوان سرپرست به کار خود ادامه داده است. حالا هم به هر قیمت و زحمتی با تمام وجود برای ماندن تلاش کرده و می‌کند. با این حال در اظهارنظر جالبی اعلام کرده که «اصراری به ماندن ندارم!»
او پس از تعویق دوباره انتخابات گفت: «اصراری به ماندن ندارم و به حرمت مجمع الان اینجا هستم. من این موضوع را همچون دوی امدادی می‌بینم؛ اگر کسی‌ می‌تواند بهتر باشد من اصراری به ماندن ندارم. مجمع احساس کرده که افراد دیگر نمی‌توانند برای این رشته مفید باشند و کرسی بین‌المللی را حفظ کنند.»
او ادامه داد: «ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و نهادهای امنیتی، شاید خیلی از دوستان تمایل نداشته باشند که من در فدراسیون حضور داشته باشم. در این مدت که در فدراسیون بودم با افتخار هم در حوزه فرهنگی زبانزد تمام فدراسیون‌ها بودیم و هم در حوزه قهرمانی که بیش از 135 مدال کسب کردیم. افراد مجمع تعصب به خرج می‌دهند. من خودم برای ادامه کار تحت فشار بودم اما به حرمت اعضای مجمع که بالاترین نفرات این رشته هستند، ایستاده‌ام.»
اسکندری در مورد احراز نشدن صلاحیتش نیز اینطور توضیح می‌دهد: «دلیل این موضوع را نمی‌دانم و کاش به من هم بگویند. با پولادگر هم صحبتی نکرده‌ام.»
 
المپیکی یا غیر المپیکی!
یکی دیگر از معدود موارد مطرح شده در مجمع بولینگ و بیلیارد، المپیکی یا غیر المپیکی بودن این رشته بود. موضوعی که دلیل اصلی مطرح شدن آن، شائبه همیشگی تعلیق در پی جنجال‌های اینچنینی و دخالت بیرونی در امور فدراسیون‌هاست.
البته که این رشته زیر نظر IOC هست و شامل قوانین آن هم می‌شود. با این حال بحث تعلیق دقیقاً از سمت اسکندری و موافقان او راه‌اندازی شده و تبدیل به اهرم فشاری تکراری در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان شده است.
 
فرصت 45 روزه
برای مجمع بعدی
تنها خروجی این مجمع بی‌نتیجه، تعیین یک زمان دیگر برای برگزاری انتخابات بود. طبق تصمیمی که مجمع این فدراسیون گرفت، برای برگزاری مجمع بعدی و انتخابات، 45 روز فرصت تعیین شد. فرصتی که واضح است اسکندری و طرفدارانش امیدوار هستند تا بتوانند با استفاده از حاشیه‌های ایجاد شده، تأیید صلاحیت او برای حضور در انتخابات را بگیرند.
آن هم صلاحیتی که چیزی حدود 9 ماه تأیید نشده و بعید هم به نظر می‌رسد که امکان تأیید شدن داشته باشد.
صمد ولی‌زاده، محمدرضا غلامزاده و کامبیز صنعتی؛ ۳ کاندیدایی بودند که برای احراز پست ریاست فدراسیون در انتخابات بی‌نتیجه دیروز حضور داشتند.

درگیری لفظی و فیزیکی
عدم حضور هاشم اسکندری نامزد ریاست فدراسیون در انتخابات، مورد انتقاد بسیاری از اعضای مجمع قرار گرفت و همین مسأله سبب بروز اختلاف و درگیری میان موافقان و مخالفان لغو انتخابات شد.
رئیس هیأت بولینگ و بیلیارد استان ایلام در خارج از سالن با رئیس سابق کمیته آموزش و کمیته استعدادیابی فدراسیون درگیری لفظی داشت و طرفین با الفاظی تند به هم تاختند. حتی نزدیک بود که کار به جاهای باریک بکشد که با میانجیگری حاضرین درگیری فیصله یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی