صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

اشکرینیار؛ یک انتقال جنجالی

قسمت 13

رسول مجیدی
روزنامه نگار
 فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. از پیش از شروع فصل نقل و انتقالات همه می‌دانستند که میلان اشکرینیار باشگاه اینتر را ترک می‌کند. حتی مقصد هم مشخص بود و او سرانجام در تاریخ ۶ جولای انتقال خودش را به پاری‌سن‌ژرمن قطعی کرد. اشکرینیار به صورت رایگان به باشگاه فرانسوی پیوست و همین حاشیه‌های زیادی برای او در شهر میلان بوجود آورد. باهم این انتقال نسبتاً جنجالی را از سه زاویه بررسی می‌کنیم.
 
زاویه اینتر
بپه ماروتا در طول سال‌های گذشته اعتبار خوبی در اینتر بدست آورده. او خود را مدیری نشان داده که می‌تواند بازیکنان باکیفیت را به صورت رایگان جذب کند. با آنها مذاکره می‌کند و به محض تمام شدن قراردادشان به سمت‌شان می‌رود. اما حالا خود ماروتا از همین زاویه نیش خورده. او یکی از مدافعان خوب تیمش را مفت و مجانی از دست داد. البته ماجرا دو زاویه متفاوت دارد. اشکرینیار یک جور ماجرای تمدید نکردن قراردادش را تعریف می‌کند و ماروتا طور دیگر. اما مسلم است که به هر حال اینترمیلان باید دوسال پیش وضعیت اشکرینیار را روشن می‌کرد. آنها در آن زمان یا باید با او تمدید می‌کردند یا در لیست فروش قرارش می‌دادند تا مجانی از تیم نرود.
گفته می‌شود هواداران اولترای اینترمیلان هم سر این انتقال دو دسته شده‌اند. عده‌ای تصمیم بازیکن را پذیرفته بودند و باشگاه را به علت تعلل سرزنش می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند اشکرینیار در حق تیم‌شان ظلم کرده. البته ظاهراً بعد از صحبتی که آنها به صورت مستقیم با این بازیکن انجام دادند، به او حق دادند که از باشگاه برود.
 
زاویه پاری‌سن‌ژرمن
یکی از بهترین خریدهایی که در این سال‌ها انجام داده‌اند. بله، نگرانی‌هایی در مورد مصدومیت کمر او وجود خواهد داشت. همان مصدومیتی که باعث شد اشکرینیار 5 ماه پایانی فصل گذشته را از دست بدهد، اما تیم پزشکی PSG بررسی‌های لازم را انجام داده است و می‌گوید این بازیکن در حال بازگشت به توان 100 درصد خود است.
مدعای آنها هم این است که اشکرینیار در چند بازی دوستانه گذشته تیم اسلواکی در ترکیب بوده و مشکلی از بابت کمرش حس نکرده. پیش‌بینی می‌شود میلان به سرعت در خط دفاعی تیم لوییس‌انریکه فیکس شود.
 او قابلیت‌های تبدیل به یک مهره کلیدی در عقب زمین را دارد؛ جثه بزرگی دارد، قدرتمند است، با توپ خوب کار می‌کند و می‌تواند خط دفاعی را رهبری کند. مجانی هم به پاریس آمده و کاملاً از هر نظر خریدش توجیه دارد.
 
زاویه اشکرینیار
تصمیم سختی بود. او در اینتر راحت بود، خوشحال بود. بیرون و خارج از زمین احساس آرامش داشت. شاید کمی برای وفق پیدا کردن با سیستم سه دفاعه مشکل داشت و طول کشید تا به اوج برسد اما بعداً یکی از بهترین و تأثیرگذارترین بازیکنان اینتر شد. به نظر می‌رسد چنین وضعیتی در پاریس هم در انتظارش باشد.
ظاهراً اشکرینیار از دست مدیران اینتر ناراحت بود. او انتظار رفتار دیگری را داشت. پارسال دوست داشت در سن‌سیرو بماند اما مدیران اینتر در پای مذاکرات ضعیف ظاهر شدند. با این همه حالا پول خوبی از پاریس خواهد گرفت و چالش‌های تیم جدید می‌تواند باعث شود تا به قول خودش 6 ماه سخت اخیر را فراموش کند.

جستجو
آرشیو تاریخی