صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

ایران – بلغارستان؛ 16 شهریور

سرانجام یک حریف اروپایی ،‌هر چند ضعیف

مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال خبر داد که بازی دوستانه با بلغارستان قطعی شده و تیم ملی 16 شهریور در صوفیه مقابل این تیم قرار می‌گیرد. حضور تیم ملی در تورنمنت کافا و بازی مقابل تیم‌های درجه سوم آسیایی با انتقادات زیادی روبه‌رو شد. کارشناسان و رسانه‌ها بر این باور بودند که بازی مقابل قرقیزستان و افغانستان برای تیمی که چند ماه بعد می‌خواهد با هدف قهرمانی وارد جام ملت‌های آسیا شود، تدارک مناسبی نیست. این در حالی است که همزمان با این تورنمنت تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و قطر بازی‌های دوستانه خوبی داشتند. حالا بازی با بلغارستان فرصتی است تا شاگردان قلعه‌نویی با یک حریف اروپایی تنه به تنه بشوند و ضعف‌های احتمالی تیم مشخص شود.
البته بلغارستان فعلی با تیم پرستاره‌ای که توانست به نیمه‌نهایی جام جهانی 1994 برسد فاصله زیادی دارد. یورو 2004 آخرین تورنمنت مهمی بود که بلغارستان موفق شد به آن صعود کند و در بیست سال گذشته راهی به جام ملت‌های اروپا یا جام جهانی نداشته است.
بلغارستان در مقدماتی یورو 2024 هم وضعیت خوبی ندارد. این تیم در چهار بازی‌اش در این مسابقات دو تساوی و دو شکست داشته و بعد از مجارستان، صربستان و مونته‌نگرو در رده چهارم گروه G ایستاده است.
آنها در پنج بازی قبلی‌شان بردی نداشته‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی