صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

قهرمانی تیم والیبال زیر ۱۶ سال ایران در آسیای مرکزی
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیای مرکزی که از روز جمعه ۲۳ تیر به میزبانی شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان آغاز شده بود، روز گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.
تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در دیدار نهایی این رقابت‌ها برای دومین بار به مصاف پاکستان رفت و با شکست سه بر دو (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۷، ۲۵ بر ۱۸، ۲۱ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱) این تیم قهرمان نخستین دوره مسابقات والیبال زیر ۱۶ سال آسیای مرکزی شد.
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیای مرکزی با قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم‌های پاکستان، ازبکستان و قزاقستان نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در مجموع این رقابت‌ها پنج بازی برگزار کرد که با سه برد و دو شکست قهرمان شد. نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا نیز از ۳۱ تیر تا هفتم مرداد با حضور ۱۲ تیم به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند پیگیری می‌شود که‌ تیم ایران در گروه سوم مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان سعودی، ژاپن و چین رقابت خواهد کرد.


هشدار وزیر ورزش روسیه به ورزشکاران
با تغییر تابعیت امتیازهای اجتماعی را از دست می‌دهید
وزیر ورزش روسیه خاطرنشان کرد ورزشکاران این کشور که تابعیت خود را تغییر دهند امتیازهای اجتماعی زیادی را از دست می‌دهند. اولگ ماتیسین، وزیر ورزش روسیه گفت: «ورزشکاران روس که تصمیم به تغییر تابعیت خود بگیرند، ضررهای زیادی خواهند دید. اکنون برخی از فدراسیون‌ها نامه‌هایی از ورزشکاران دریافت کردند که به دنبال تغییر تابعیت‌شان هستند اما باید روشن شود که وقتی از کشور خارج می‌شوند، علاوه بر تضمین‌های مادی، بسیاری از امتیازهای اجتماعی را نیز از دست می‌دهند.» مسأله حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک هنوز به راه حل مشخصی نرسیده و کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است تصمیم نهایی را در سپتامبر سال جاری خواهد گرفت.


رقابت‌های پینگ‌پنگ قهرمانی آسیا
حذف نوجوانان و جوانان ایران
تیم‌های تنیس روی میز نوجوانان و جوانان پسر ایران از ادامه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بازماندند. در ادامه مسابقات تنیس روی میز نوجوانان و جوانان آسیا که در قطر جریان دارد، دیروز در بخش پسران و در مرحله یک چهارم نهایی، تیم نوجوانان ایران به مصاف چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۳ به صفر شکست خورد. در دیگر دیدار که در رده سنی جوانان برگزار شد، تیم ایران با همین نتیجه و در همین مرحله مقابل ژاپن شکست خورد. بدین ترتیب تیم‌های تنیس روی میز نوجوانان وجوانان ایران از صعود به مراحل بالاتر بازمانده و از جدول مسابقات قهرمانی آسیا کنار رفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی