صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

جواد داوری: مطمئن باشید اتفاق‌های خوبی برای تیم ملی خواهد افتاد

برکناری ارمغانی به خاطر سطح فنی و نارضایتی نبود!

رئیس فدراسیون بسکتبال صبح دیروز پس از مدت‌ها رو در روی خبرنگاران نشست و به صحبت درباره 16 ماه مدیریت خود در فدراسیون پرداخت.
جواد داوری در ابتدا با اشاره به درخشش تیم بانوان ایران در مسابقات دسته B زیر ۱۶ سال آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی گفت: «بانوان ما توانایی زیادی دارند و به نظرم‌ تأخیر در نتیجه‌گیری در این حوزه به خاطر دیده نشدن در سال‌های قبل بود. در رده بانوان تمام اعزام‌ها انجام شد چرا که نیاز داریم بانوان تجربه بین‌المللی بیشتری با حضور در تورنمنت‌های مختلف کسب کنند. در همین راستا تیم ملی بانوان برای برگزاری چند دیدار دوستانه راهی اردن شد و پس از آن‌ در جام ویلیام جونز شرکت خواهند کرد.»
 
مربی خارجی در بسکتبال
سه نفره
رئیس فدراسیون بسکتبال برنامه‌های جدیدش برای تیم سه نفره را نیز اعلام کرد و گفت: «در همین راستا با یک مربی خوب خارجی از برزیل برای تیم‌ بسکتبال ۳ نفره بانوان به توافق رسیده‌ایم و قرار است ماه آینده به تهران بیاید. در نظر داریم از حضور این مربی سطح بالا در حوزه بسکتبال ۳ نفره بانوان استفاده کنیم تا در بازی‌های آسیایی بتوانیم نمایش خوبی در این بخش داشته باشیم. باید در داوری بسکتبال ۳ نفره هم تلاش زیادی نسبت به قبل کنیم زیرا هیچ داور بین‌المللی در بسکتبال ۳ نفره نداریم.»
 
از ارمغانی ناراضی نبودیم!
رئیس فدراسیون بسکتبال در شرایطی درباره کنار گذاشتن ارمغانی صحبت می‌کند که معتقد است بحث سطح فنی او مطرح نبوده است: «درباره تغییر سرمربی تیم ملی اصلاً بحث نارضایتی و پایین بودن سطح فنی مطرح نبوده و فقط در راستای تسریع در روند تغییر نسل تیم ملی بسکتبال تصمیم گرفتیم تا از حضور سرمربی ترکیه‌ای استفاده کنیم. همچنین در نظر داریم‌ ارتباط با بسکتبال ترکیه را توسعه دهیم زیرا معتقدم با ارتباط بیشتر با بسکتبال ترکیه، می‌توانیم زودتر به سطح جهانی و هدفی که مد نظر داریم نزدیک شویم.»
او درباره دلایل فسخ نشدن رسمی قرارداد ارمغانی نیز گفت: «آقای ارمغانی هم اعلام کرده‌اند، ایشان و ما در یک بند اختلاف نظر داریم. اگر ایشان به ایران بیایند یا به صورت آنلاین، آن اختلاف نظر را برطرف می‌کنیم تا قرارداد دوستانه فسخ شود. هیچ مشکلی با هم نداریم و فقط در پی برطرف کردن اختلاف نظر هستیم.»

نه به حضور مربیان ملی در لیگ
جواد داوری در ادامه از مخالفت خود برای حضور مربیان ملی در لیگ برتر گفت: «من معتقدم سرمربیان تیم ملی باید مستقل فعالیت کنند و هیچ وقت اجازه نخواهیم داد که یک سرمربی تیم ملی در رده باشگاهی نیز شاغل باشد. حتی در نظر داریم رفته رفته حضور دستیاران و مربیان تیم‌های ملی در رده باشگاهی را محدود کنیم تا تمرکز کادرفنی تیم‌های ملی بر هم نخورد.»
 
انتخاب کیهانی برای کاهش حواشی
داوری درباره حواشی انتخاب آرش بهادرزاده به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی نیز گفت: «در این باره خیلی صحبت‌ها شد و من خیلی شناخت خوبی از او دارم. انتخاب بهادرزاده انتخاب شخصی من بوده و اصلاً ارتباطی به حامد حدادی نداشت که خیلی‌ها او را وارد این‌ مسأله کردند. ضمن اینکه آقای بهادرزاده بسیار دلسوزانه کنار تیم حضور دارد و همه بازیکنان نیز از او راضی هستند. ضمن اینکه باید اعلام کنم قرار است سهراب کیهانی، نایب رئیس فدراسیون نیز به عنوان سرپرست تیم ملی بسکتبال بزودی کارش را آغاز کند.»
 
اتفاق خوبی برای تیم ملی می‌افتد
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: «برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی تا آخر بازی‌های هانگژو بسته شده است. همیشه من دیدم مدال قهرمانی است، اما بسکتبال است و شرایط مشخص نمی‌کند. صحبت کردن درباره مقام خوب نیست اما این تیم منسجمی که الان تمرین می‌کند، اگر حدادی هم برسد حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. دمیر از شرایطی نرمال به شرایطی پر تنش وارد شد که نشان می‌دهد تفکر برنده دارد و مطمئن باشید اتفاق خوبی برای تیم رقم خواهد خورد.»
 
۲۳۰ تیم برای لیگ‌های پایه اعلام آمادگی کرده‌اند
او همچنین از طرح بزرگ و قابل توجه خود در رده‌های پایه گفت: «یکی از معدود رشته‌های توپی هستیم که حدود ۲۳۰ تیم برای حضور در لیگ‌های نوجوانان و جوانان اعلام آمادگی کرده‌اند. به هیأت‌های استانی اعلام کرده‌ام که اصلی‌ترین مرکز استعدادیابی برای تیم‌های ملی پایه همین لیگ‌های رده‌های سنی است. پشتوانه‌سازی مد نظر ما قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور جواب خواهد داد. امیدوارم با تغییر نگرش در تیم ملی بزرگسالان فراتر از بسکتبال آسیا نگاه کنیم و باتوجه به تکنیک و هوش بسکتبالیست‌های ایرانی، به اوج برگردیم. من همیشه خودمان را با تیم‌های خوب اروپایی مقایسه می‌کنم که علاوه بر این برخلاف اروپایی‌ها، فاکتور غیرت و تعصب ملی را هم در میان بازیکنان خود داریم.»

ZOOM
تیم ملی
در دوران گذار
داوری تیم ملی بزرگسالان را در دوران‌ گذار دانسته و از همه خواست درباره نتایج آن صبور باشند: «با توجه به اینکه تیم ملی در دوران‌ گذار است، باید همه ما اهالی بسکتبال صبور باشیم. این روند با حضور سعید ارمغانی شروع شد و خوشبختانه در نهایت توانستیم به جام جهانی هم صعود کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی