صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

دو ماه مانده و تکلیف کاروان مشخص نیست

سکوت معنادار ستاد عالی بازی‌ها

 

یک هفته از نشست ستاد عالی بازی‌ها می‌گذرد اما هنوز هیچ خبر رسمی درباره این نشست اعلام نشده است. قرار بر این بوده در این نشست ترکیب نهایی کاروان ایران مشخص شود اما با سکوتی که مسئولان در پیش گرفته‌اند،  مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است.
 جالب است که مسئولان ستاد عالی بازی‌ها در دو بخش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز حرفی در این رابطه نمی‌زنند. فقط از خبرهایی که گاهی از فدراسیون‌ها به گوش می‌رسد،  متوجه می‌شویم که درباره یک رشته چه تصمیمی گرفته شده است. برای مثال چند روز قبل پاکدل از بلاتکلیفی هندبال گفت و  علیرضا پورسلمان هم گفت که ستاد با اعزام دختر شمشیرباز مخالفت کرده است. نکته قابل توجه این است که فدراسیون‌ها هم اعلام می‌کنند که به طور رسمی هیچ چیزی به آنها اعلام نشده است و تنها به صورت تلفنی از سهمیه‌های خود مطلع شده‌اند.
موضوع مهم دیگر این است که ستاد عالی بازی‌ها تغییراتی را در تصمیماتی که در جلسات قبل گرفته،  ایجاد کرده است. برای نمونه یک سهمیه شمشیربازی اپه زنان،  تیم هندبال زنان و دراگون بوت مردان حذف شده‌اند. پیش از این فدراسیون اعلام کرده که موافقت کرده‌اند  تنیس روی میز سه سهمیه در بخش مردان داشته باشد اما اکنون آن را به دو سهمیه کاهش داده‌اند. والیبال زنان هم به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شود. دوچرخه‌سواری درخواست افزایش یک سهمیه دیگر در بخش زنان داشته که موافقت نکرده‌اند اما در بخش مردان موافقت شده که به جای یک ورزشکار مرد،  دو ورزشکار مرد اعزام  شوند.
در واقع بجز رشته‌های گروه اول که مدال‌آور هستند و قرار است با حداکثر ظرفیت اعزام شوند،  تعداد سهمیه رشته‌های گروه دوم و سوم مشخص نیست و تنها از گوشه و کنار شنیده می‌شود که سهمیه‌ها کاهش یافته است. البته این موضوع به معنای این نیست که کاروانی کیفی به بازی‌های آسیایی می‌رود چراکه با تغییراتی که ایجاد شده،  تقریباً از کاروان کیفی خبری نیست و پیش‌بینی رده خوبی هم برای ورزش ایران نمی‌شود.  دو ماه دیگر بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود اما هنوز فدراسیون‌ها درگیر این هستند که کدام تیم‌شان با چه تعداد نفرات به بازی‌ها می‌روند و یا هنوز در حال رایزنی و چانه‌زنی برای افزایش سهمیه خود هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی