صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حرف‌های جالب هافبک اسپانیایی در مورد کرونا

ایسکو: باید زودتر از رئال جدا می‌شدم

ایسکو، یکی از خریدهای جذاب فصل نقل و انتقالات می‌تواند باشد. ستاره 31 ساله اسپانیایی سابق باشگاه رئال مادرید در حال حاضر بازیکن آزاد است و تیمی ندارد، اما بی‌صبرانه منتظر بازگشت به میادین است و ترجیح می‌دهد لیگ جدیدی غیر از لالیگا را تجربه کند. او در یک مصاحبه مفصل با روزنامه مارکا، حرف‌های جالبی زده که بد نیست بخش‌هایی‌اش را با هم بخوانیم. ایسکو در مورد شرایط بدی که بر او در زمان مربیگری سولاری گذشت گفته: «حقیقتاً هنوز هم نمی‌دانم چه شد. بعد از یکی از آن بازی‌هایی که او بی‌دلیل و بدون هیچ توضیحی من را سکونشین کرد، تماسی از جانب او دریافت کردم که گفت من خوب تمرین می‌کنم و او به من اعتماد خواهد کرد. او همچنین روزی که مصدوم بودم و در لیست تیم قرار نداشتم به من گفت، اما تصور می‌کردم که شاید اوضاع تغییر خواهد کرد. روز بعد دوباره من را روی سکوها قرار داد، بنابراین واقعاً نمی‌دانم مسخره‌ام کرده بود یا... بدیهی است که من اشتباه می‌کردم و باید جدا می‌شدم. اما زیدان از راه رسید و من زیر نظر او عملکرد خوبی داشتم.»
او البته گفته در آن زمان سعی کرده جنگنده باشد ولی بهتر بود جدا می‌شد: «وقتی لوپتگی جدا شد، سولاری از راه رسید و من هیچ فرصتی نداشتم و بی‌تفاوت بودم. دیگر چه کار باید می‌کردم که در یک باشگاه نقش مهمی داشته باشم؟ بله، آنها در سال جام جهانی قراردادم را تمدید کردند چون یک سال از قراردادم باقی مانده بود و این حق را به دست آورده بودم و پیشنهاد‌های زیادی هم داشتم. این ترس وجود داشت که به یکی از تیم‌های رقیب بپیوندم. در مورد بارسلونا صحبت می‌کنم. بارتومئو با من تماس گرفت و در آن زمان هم پول خوبی پیشنهاد کرد... اما من در مادرید خیلی خوشحال بودم، با هم‌تیمی‌هایم و جو فوق‌العاده‌ای که در رختکن تیم حاکم بود. رئال مادرید تیم رویاهای من بود، که در آن هر چیزی که رویای آن را داشتم فتح کرده بودم... با تمام طلاهای دنیا هم از رئال مادرید جدا نمی‌شدم. بیشتر خود شهر، برای من فوق‌العاده بود. من در مادرید لذت می‌بردم و می‌دانستم که هیچ جای دیگری به این اندازه نخواهد بود.»
شاید یکی از جذاب‌ترین نکات مصاحبه اما اینجا باشد که او در مورد تأثیر کرونا بر فوتبالش می‌گوید. اتفاقی که شاید برای خیلی از فوتبالیست‌های دیگر هم افتاده باشد: «در طول پاندمی، از آنجایی که پیش‌بینی نمی‌کردیم به شرایط عادی برگردیم، برای همه لحظه نامشخصی بود و من ریلکس کردم. من در خانه آن‌طور که باید تمرین می‌کردم، نکردم و وقتی از فوتبال دور می‌شوید، مخصوصاً الان که بسیار فیزیکی است، خودش را نشان می‌دهد و تاوان آن را پرداخت کردم. اما بعد از آن می‌توانم بگویم که روی پای خودم ایستادم و سخت تلاش کردم اما فوتبال به تصمیمات سرمربیان هم بستگی دارد و هم‌تیمی‌هایی که بهتر از تو هستند و باید آنها را قبول کرد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی