صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

تونالی؛ خریدی زیرکانه

قسمت11

رسول مجیدی
روزنامه نگار
 فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. ساندرو تونالی پریشب اولین بازی خود برای نیوکاسل را در یک بازی دوستانه انجام داد. او 3 جولای در انتقالی به ارزش 50 میلیون پوند از میلان به نیوکاسل پیوست و باعث بهت طرفداران روسونری شد.  این خرید حتماً پیامدهای متفاوتی برای سه طرف ماجرا دارد؛ فروشنده، خریدار و خود بازیکن.
 
زاویه میلان
از زاویه دید طرفداران میلان یک فاجعه تمام‌عیار رخ داده. تونالی به عنوان یک هوادار پر و پا قرص روسونری بزرگ شد. دوران رشدش در باشگاه میلان کند بود ولی در دو فصل گذشته کاملاً بهبود یافته و می‌شود با قاطعیت گفت بهترین بازیکن فصل پیش تیم بود. شاید برخی بگویند لیائو بهترین بازیکن فصل پیش روسونری بود اما تأثیرگذاری و نقشی که تونالی در تیم پیولی بازی کرد، فراموش‌نشدنی است.
 
زاویه نیوکاسل
یک خرید معقول و زیرکانه دیگر توسط مالکین جدید نیوکاسل. جالب است هم این تیم هم پاری‌سن‌ژرمن توسط شیوخ عرب اداره می‌شوند و به نوعی به دولت یک کشور عربی وابسته شده اما مدل حضور نیوکاسل در فصل نقل و انتقالات و تیم‌سازی‌اش کاملاً برعکس PSG است.
البته نیوکاسل برای خرید تونالی کم هزینه نکرده اما این هافبک 23 ساله در حال سپری کردن یکی از بهترین دوران حرفه کاری‌اش است و کاملاً در اوج به نظر می‌رسد. میلان با تکیه بر چنین بازیکنی بود که فصل پیش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد. او هم شخصیت و هم کیفیت خوبی برای ارتقا زیر نظر ادی هاو دارد.
 
زاویه تونالی:
یک انتقال جذاب برای فوتبال‌دوستان. یک انتقال جذاب برای خود او. تونالی در لحظه‌ای کلیدی قرار دارد. توانایی‌هایش را در لیگ برتر به خوبی نشان داده اما آیا در فشرده‌ترین و مورد توجه‌ترین لیگ دنیا یعنی لیگ برتر هم می‌تواند بدرخشد؟
تونالی قصد نداشت میلان را ترک کند اما میلان به دلیل پیشنهاد جذابی که نیوکاسل داد و البته مشکلات مالی‌اش، بهترین بازیکنش را فروخت و حالا ساندرو باید با این انتقال کنار بیاید. او درآمد بسیار بالاتری در انگلیس خواهد داشت و درخشش در لیگ برتر می‌تواند او را تبدیل به یک ستاره جهانی کند.
خیلی‌ها می‌گویند شاید این انتقال باعث شود تا تیم ملی ایتالیا هم سود ببرد و به طور کلی فوتبال ایتالیا را صاحب یک فوق ستاره کند. او البته فشار زیادی در انگلیس تجربه خواهد کرد. همه نگاه‌شان به ساق‌های پای اوست که این خرید جدید گران چه می‌کند؟ احتمالاً در کنار برونو گیمارش می‌درخشد و نیوکاسل را جذاب‌تر از فصل پیش می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی