صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

شروع مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها از امروز

لهستان قدرتمند وارد می‌شود

 

سمیه مهدی‌پور
خبرنگار
مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال 2023 از عصر امروز به میزبانی شهر گداتنسک لهستان برگزار می‌شود و هشت تیم صعود کرده به این مرحله برای رسیدن به جام قهرمانی بخش مردان پنجمین دوره لیگ ملت‌های والیبال به مصاف یکدیگر می‌روند. مسابقاتی که درمیان آنها رقابت‌های تکراری و انتقامی هم وجود دارد. این مرحله طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال از 28 تیر آغاز و روزیکم مرداد ماه با معرفی تیم‌های برتر به اتمام می‌رسد.

جدال انتقامی برای
صعود به نیمه نهایی
تیم ملی والیبال ایالات متحده با هدایت جان اسپرو عملکرد فوق العاده‌ای در مرحله مقدماتی داشت و موفق شد این مرحله را بالاتر از ژاپن که در طول 12 مسابقه تنها 2 شکست داشت، به عنوان صدر‌نشین به پایان برساند. نمایشی که باعث شد بسیاری از تیم تحت هدایت جان اسپرو به عنوان شانس اول کسب عنوان قهرمانی یاد کنند. امریکا و فرانسه باید اولین بازی مرحله نهایی بخش مردان را برگزار کنند؛ مسابقه‌ای که برای شاگردان آندره جیانی نبردی انتقامی محسوب می‌شود. چون خروس‌ها در خانه امریکا بازی را به این تیم واگذار کردند.   در دیگر بازی روز اول مرحله یک چهارم نهایی تیم‌های ملی ایتالیا و آرژانتین به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ مسابقه‌ای که این بار برای شاگردان دی جورجی نبردی انتقامی محسوب می‌شود. چرا که پسران مارسلو مندز با نمایش فوق العاده‌ای که در بازی اول مرحله مقدماتی ارائه دادند، موفق به پیروزی 3 بر یک مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا شدند. شکستی که باعث شوکه شدن تیم قهرمان جهان در سال 2022 در اولین تورنمنت پس از قهرمانی شد.

شاگردان گربیچ در آزمونی سخت
تیم ملی والیبال لهستان به واسطه قطعی بودن حضورش در مرحله نهایی به خاطر میزبانی از تیم‌های برتر تورنمنت با تمام قدرت در مرحله مقدماتی حضور پیدا نکرد. اتفاقی که باعث شد عقاب‌های سرخ و سفید اروپا مرحله گروهی را با حضور در رتبه خوبی به پایان نرسانند. حالا اما شاگردان گربیچ با تمام قوا به مرحله نهایی آمده‌اند. مرحله‌ای که برای آنها با یک بازی سخت آغاز می‌شود جدال مقابل برزیل،  تیمی که حتی در بدترین تورنمنت هایش هم ترسناک است. آنها برای کسب دومین قهرمانی شان در این تورنمنت تازه تاسیس به لهستان سفر کرده‌اند. آرزویی که شاید برآورده نشود چراکه والیبال در لهستان ورزش اول است و هواداران در خانه برای تیم کشورشان سنگ تمام خواهند گذاشت. این رقابت یکی از حساس ترین جدال‌های چند سال اخیر والیبال جهان خواهد بود. دیگر بازی شب دوم مرحله یک چهارم نهایی اما بین اسلوونی و ژاپن دوتیم شگفتی ساز مرحله گروهی برگزار می‌شود. قرعه‌ای که البته باید گفت برای ژاپن فوق العاده است و به نظر می‌رسد شاگردان فلیپ بلین فرانسوی اگر نمایش فوق العاده شان در مرحله گروهی را تکرار کنند، موفق به پیروزی مقابل اسلوونی و صعود به مرحله نیمه نهایی می‌شوند. البته اسلوونی هم که برای دومین بار در طول دوسال اخیر مرحله نهایی را تجربه می‌کند، انگیزه بسیاری برای شکست سامورایی‌ها و صعود به مراحل پایانی دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی