صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

کری رونالدو برای مسی

لیــــــــــــــگ عربستـــــــــــــــــــــــان خیلی بهتر از ‌ام ال اس است!

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار

کریستیانو رونالدو پس از انتقال لیونل مسی به اینتر میامی،   اظهار داشت که لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی «بهتر» از لیگ امریکاست. اظهارات رونالدو پس از باخت النصر در بازی دوستانه پیش‌فصل مقابل سلتاویگو بیان شد. بازیکن پرتغالی همچنین معتقد است که بازیکنان برتر اروپا به لیگ عربستان هجوم خواهند آورد و همچنین درباره تصمیم خود برای عدم بازگشت به اروپا صحبت کرد.
رقیب دیرینه رونالدو یکشنبه به عنوان بازیکن اینتر میامی به صورت رسمی در ورزشگاه فورت لادردیل معارفه شد و حالا از نظر بازیکن سابق رئال مادرید لیگ امریکا از لیگ عربستان سطح بسیار پایین‌تری دارد.
رونالدو پس از جدایی از منچستریونایتد بعد از جام جهانی 2022 قطر،   تصمیم گرفت به باشگاه النصر عربستان سعودی بپیوندد. از سوی دیگر مسی پس از پایان قراردادش با پاری سن ژرمن تصمیم به ترک پایتخت فرانسه گرفت و برای دو فصل و نیم قراردادی با اینترمیامی امضا کرد.   وارد شدن مسی به ایالات متحده نقطه عطفی برای این کشور به حساب می‌آید همان طور که انتقال رونالدو به عربستان تأثیر زیادی روی فوتبال کشور خاور دور داشت.
رونالدو پس از باخت 5-صفر در بازی دوستانه مقابل سلتاویگو مقابل میکروفون خبرنگاران قرار گرفت و به سؤالات آنها پاسخ داد.
کریستیانو در مورد احتمال بازگشت دوباره خود به اروپا گفت: «من در حال حاضر 38 سال و نیم سن دارم و درهای بازگشت من به اروپا کاملاً بسته شده است،.... البته دیگر ارزشش را ندارد. فوتبال اروپا کیفیتش را به اندازه زیادی از دست داده است. تنها لیگی که هنوز کیفیت بالایی دارد، لیگ برتر انگلیس است وگرنه می‌بینیم که لالیگا و بوندس‌لیگا سطح بالای خود را از دست داده‌اند و پرتغال نیز کیفیت زیادی ندارد.»
وقتی از رونالدو پرسیده شد که آیا ممکن است دنباله رو راه مسی باشد و به ‌ام ال اس برود، گفت: «امریکا؟ قطعاً نه! لیگ قهرمانی عربستان خیلی بهتر از ‌ام ال اس است.» رونالدو که در دوران فوتبالی‌اش برای اسپورتینگ،   منچستریونایتد،   رئال مادرید و یوونتوس بازی کرده است،   اظهار داشت که لیگ عربستان سعودی بزودی رقابتی‌تر هم خواهد شد.
کریستیانو ادامه داد: «در تابستان امسال،   شاهد هجوم بازیکنان مطرح اروپایی مثل کریم بنزما،   روبرتو فیرمینو،   کالیدو کولیبالی،   سرگیی میلینکوویچ - ساویچ و مارسلو بروزوویچ به باشگاه‌های مختلف عربستانی بودیم. بدون شک تا سال آینده بازیکنان بیشتری به این لیگ خواهند آمد. مطمئن باشید تا سال دیگر،   لیگ عربستان از لیگ ترکیه و لیگ هلند پیشی خواهد گرفت.»
در حالی که اولین فصل رونالدو با النصر هیچ جامی به همراه نداشت،   این مهاجم کار کشته در 19 بازی 14 گل برای این تیم به ثمر رساند.
 
فوتبال عربستان به سطح جهانی خواهد رسید؟
باشگاه‌های عربستانی در تابستان امسال مبالغ چشمگیری را برای جذب ستاره‌های فوتبال اروپا به خاورمیانه هزینه کرده‌اند. جدا از رونالدو - که در ژانویه به النصر پیوست – این لیگ موفق شده کریم بنزما برنده توپ طلا را که در ماه ژوئن به الاتحاد پیوست،   به خدمت بگیرد. روبن نوس،   هم‌تیمی رونالدو در تیم ملی،   علیرغم لینک شدن به بارسلونا،   با الهلال قرارداد امضا کرد،   از سوی دیگر انگولو کانته به الاتحاد پیوست و هم‌تیمی بنزما شد.  علاوه بر این،   فابینیو و جوردن هندرسون هافبک‌های لیورپول نیز در آستانه انتقال به این کشور هستند. با این حال،   عربستان سعودی هنوز نتوانسته بسیاری از بازیکنانی که در بهترین سن برای ترک اروپا هستند را جذب کند.
 
دیگران به عربستان می‌روند،  مسی نه!
مدیران سعودی در تابستان امسال همه کار برای متقاعد کردن مسی و پیوستنش به رونالدو کردند،   اما لئو که سفیر گردشگری این کشور نیز به حساب می‌آید،   پیشنهاد پیوستن به الهلال را رد کرد و ترجیح داد که در 36 سالگی فوتبالش را در ایالات متحده ادامه دهد. مسی اولین بازی خود را با اینترمیامی روز جمعه در دیداری برابر کروز آزول در جام اتحادیه انجام خواهد داد. قطعاً تماشای بازی‌های مسی با اینتر میامی برای هواداران آسان‌تر از بازی‌های رونالدو با النصر است،   البته سران عربستانی در تلاش هستند که بتوانند در زمینه پخش تلویزیونی بازی‌ها نیز پیشرفتی در سطح جهانی داشته باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی