صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

پیغام به مدیران باشگاه

قایدی را به استقلال برگردانید

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

عملکرد نه چندان مطلوب استقلال در نقل و انتقالات برهیچ کس پوشیده نیست و جواد نکونام با تیم کنونی بعید است شانس آنچنانی برای موفقیت در لیگ آینده داشته باشد.
بعد از پایان فصل بیست و یکم انتظار هواداران استقلال براین بود که علاوه برحفظ بازیکنانی که فصل پیش عملکرد مناسبی داشتند، ستاره‌ها یکی بعد از دیگری جذب شوند اما ورودی‌های استقلال تا‌کنون فقط این نام‌ها بوده‌اند: مهرداد محمدی،  آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی.
شاید مهرداد محمدی تا حدی بتواند جای خالی محمد محبی را پر کند اما به طور قطع هنوز بازیکنی به استقلال نیامده که قابلیت پر کردن جای خالی مهدی قایدی را داشته باشد.
در روزهای اخیر صحبت از بازگرداندن امیرحسین حسین‌زاده شده اما ظاهراً توافقات با باشگاه شارلروای بلژیک به بن بست خورده و طرف بلژیکی نپذیرفته که در ازای دریافت 500 هزار دلار این بازیکن را به استقلال بدهد. البته مدیران باشگاه استقلال هم فقط در حد حرف چنین پیشنهادی به طرف اروپایی داده‌اند و هیچ مبلغی تا به امروز به حساب باشگاه استقلال نیامده تا نشانه‌ای برای حرکت باشگاه استقلال به سمت جذب این بازیکن شاغل در اروپا دیده شود.
درعین حال که مذاکرات استقلال با باشگاه شارلروای بلژیک به بن‌بست خورده هواداران استقلال پیام‌های متعددی برای مدیران باشگاه خود می‌فرستند تا هر طور شده مهدی قایدی به استقلال بازگردد.
درواقع از مدیران استقلال خواسته شده موضوع بازگرداندن این بازیکن به استقلال را با جدیت دنبال کنند تا قایدی هم از دست استقلال نرود.
این درخواست‌ها درحالی مطرح شده و به گوش علی خطیر هم رسیده که دو روز پیش مسئولان باشگاه شباب الاهلی امارات صراحتاً اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی راضی به صدور رضایتنامه قایدی برای باشگاه استقلال نیستند. مالک باشگاه الاهلی امارات در مصاحبه‌ای اعلام کرده چون باشگاه استقلال بار قبل در پرداخت حق انتقال مهدی قایدی مکرر بدقولی کرده به همین دلیل قایدی را به استقلال نخواهند داد اما هواداران استقلال توجهی به این مسائل ندارند و از مدیران باشگاه استقلال می‌خواهند که با هر ترفندی شده قایدی را برگردانند تا خط حمله تیم‌شان با قدرت کافی در لیگ بعد حاضر شود.
اینکه مدیریت باشگاه استقلال بتواند به خواسته هواداران جامه عمل بپوشاند با توجه به عملکردی که تا‌کنون از آنها در نقل و انتقالات برجا مانده بسیار بعید است. خطیر حتی در پرداخت بدهی محمدی نیز تا امروز ناتوان بوده و با سعید مهری نیز به توافقات مالی نرسیده است. از سویی باید مبالغ قابل توجهی را به بازیکنان پرداخت کند تا بدهی به جا مانده از فصل قبل صفر شود.
 
چرا به حساب استقلال پول واریز نمی‌شود؟
در روزهای اخیر مبالغ آنچنانی به حساب باشگاه استقلال نیامده و این موضوع نگران‌کننده شده است. پشت پرده واریز نشدن پول به حساب باشگاه استقلال کسی نیست جز قربانزاده که مدعی است استقلال اضافه بر هزینه‌های جاری خرج کرده است. اینکه ادعای قربانزده درست باشد یا غلط قابل بحث است اما موضوع را باید از این زاویه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که پرداخت نشدن پول به استقلال در شرایط فعلی موجب لطمه خوردن به این تیم خواهد شد و اگر سازمان خصوصی‌سازی اعتقاد دارد مدیران سابق این باشگاه ولخرجی کرده‌اند باید به هرترتیبی شده مبالغی که اضافه خرج شده را از مدیران اسبق استقلال بگیرند تا دود این اختلاف مالی به چشم هواداران استقلال نرود. در شرایط فعلی فقط استقلال لطمه می‌خورد و بی‌پولی باعث می‌شود بازیکنانی همچون مهدی قایدی یا امیرحسین حسین‌زاده به استقلال برنگردند. هواداران استقلال امیدوارند که با پرداخت پول در این مقطع کار جذب بازیکن به شکل ایده‌آلی جلو برود و سازمان خصوصی‌سازی یا هر ارگان دیگری در آینده پیگیر عملکرد مالی مدیران سابق باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی