صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

محمدی و مهری تمرین نمی‌کنند، مربی بدنساز نیامده

تیم ناقص کادر فنی ناقص

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

زمان آنچنانی تا شروع لیگ برتر باقی نمانده اما همچنان استقلال به ثبات لازم نرسیده است و هر روز که می‌گذرد به جای بهتر شدن وضعیت این تیم اتفاقاتی در داخل تیم رخ می‌دهد که نگرانی بابت آینده استقلال در لیگ را افزایش می‌دهد. در روزهای گذشته به دلیل غیبت برخی چهره‌ها در تمرینات، کار آماده سازی تیم با اختلال جدی مواجه شده است و جواد نکونام نتوانسته با همه نفرات لازم به تمرین بپردازد.
سیدحسین حسینی به تازگی با استقلال قرارداد بسته و دروازه‌بان اصلی این تیم در لیگ آینده زمان قابل توجهی در تمرینات حضور نداشته است. ایمان سلیمی نیز اخیراً به استقلال ملحق شد و این بازیکن هم به لحاظ تمرینی نسبت به نفراتی که از ابتدای فصل آماده‌سازی در تمرین حضور داشتند، عقب است.
در عین حال برخی بازیکنان نیز که با باشگاه به توافقاتی رسیدند و گفته شده قرارداد میان دو طرف نیز به امضا رسیده به دلایلی در تمرینات حضور ندارند. سعید مهری که حتی باشگاه استقلال نام او را در میان فهرست نهایی خود قرار داد به دلیل اختلافات مالی با مسئولان باشگاه استقلال هنوز در تمرینات حضور نیافته است.
دلیل غیبت‌های این بازیکن مخالفت با کاهش قرارداد است و ظاهراً مهری نپذیرفته که مانند دیگر بازیکنان قرارداد خود را کاهش دهد. به همین دلیل او از حضور در تمرینات امتناع کرده تا شاید مدیران باشگاه استقلال بتوانند از لحاظ مالی خواسته‌های او را برآورده کنند.
مهرداد محمدی هم وضعیتی مشابه مهری را دارد. در حالی که باشگاه استقلال در تلاش است غیبت این بازیکن را عادی جلوه دهد، اما برخلاف این تلاش‌ها مهرداد محمدی از برگشت خوردن چکی که در زمان مدیریت حجت کریمی به او داده شد، به شدت دلخور است و قصد ندارد تا وصول مطالباتش به تمرین استقلال بازگردد.
برخی جریان‌های رسانه‌ای در روزهای گذشته مساعی بسیار در راستای عادی‌سازی این غیبت‌ها از خود نشان داده‌اند اما وقتی ماجرای منتفی شدن بازگشت مهدی قایدی را در کنار این مسائل قرار می‌دهیم به این باور می‌رسید که علی خطیر که 10 روز از حضورش در باشگاه استقلال می‌گذرد، هنوز نتوانسته اقدام قابل توجهی برای این باشگاه انجام دهد وتنها کاری که او به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال انجام داد این بود که با ایمان سلیمی به توافق نهایی برسد و دیگر اقدامی در راستای تقویت استقلال انجام نشده است.
با توجه به وضعیت موجود و اختلالی که در تمرین استقلال وجود دارد، نباید انتظار داشت که آبی‌ها با آمادگی بدنی کامل و هماهنگی حداکثری گام به بازی‌های لیگ برتر بگذارند.
گرچه تمرینات استقلال شروع شده اما نه تعداد نفراتی که باید در کنار آقای سرمربی باشند، کامل بوده و نه اینکه بازیکنان با فراغ بال توانستند در مراحل آماده‌سازی شرکت کنند و بسیاری از آنها دغدغه دریافت مطالبات خود را دارند که باشگاه هیچ اقدامی تا به امروز در راستای پرداخت مطالبات انجام نداده است و حتی به بازیکنان جدید (مهرداد محمدی) هم طبق توافقات دستمزد داده نشده تا لااقل آنها به آینده خود در این باشگاه دلخوش باشند.
اوج فاجعه آن جا است که کادر فنی استقلال نیز کامل نیست و جواد نکونام که صراحتاً اعلام کرده بود نیاز به دو تا سه دستیار اسپانیایی دارد و نام آنها را نیز به باشگاه داده بود، هنوز نتوانسته گزینه‌های مورد وثوق خود را در تمرین ببیند و اساساً مشخص نیست که با گذشت از دوران آماده‌سازی اساساً مربی بدنسازی که قرار است در روزهای آتی به استقلال ملحق شود، چه کارایی برای استقلال خواهد داشت؟! مگر قرار نیست مربی بدنساز تمام هنر خود را پیش از شروع لیگ نشان دهد؟!
این وضعیت نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که در باشگاه استقلال رخ داده و روشن نیست که مدیران کنونی این باشگاه چه تدبیری برای عبور از این بحران دارند. شاید در ظاهر استقلال تمریناتش را شروع کرده و دو بازی تدارکاتی هم انجام داده اما کامل نبودن تیم و کادر فنی بزرگ‌ترین تهدید برای این باشگاه محسوب می‌شود و روشن نیست استقلال با چه میزان آمادگی راهی لیگ برتر خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی