بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

کیم مین‌جائه؛ انتقالی با احساسات متضاد

رسول مجیدی
روزنامه نگار

فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. امروز نوبت به کیم مین‌جائه است. مدافع کره‌ای که اساساً در رسانه‌های ایران دست کم گرفته می‌شود. او یکی از بهترین مدافعان فصل پیش اروپا و سری‌آ بود. یکی از دلایل اصلی قهرمانی ناپولی بعد از ۳ دهه. مدیسن ۲۸ ژوئن در انتقالی به ارزش ۵۰ میلیون پوند از ناپولی به بایرن مونیخ رفت. منچستر یونایتد هم به سختی به دنبال او بود ولی بایرن گوی سبقت را از رقبا دزدید.
 
زاویه ناپولی:
یک فاجعه تقریباً کامل. قطعاً ناپولی از نظر اقتصادی ضرر نکرد ولی می‌توانست خیلی بیشتر از اینها از چنین انتقالی سود کند. آنها سال گذشته این مدافع کره‌ای را تنها با قیمت 18 میلیون یورو خریداری کردند اما کیم آنقدر در ناپل درخشید که قطعاً بیش از اینها می‌ارزید. اما بند آزادسازی او کم بود و تنها 50 میلیون یورو در نظر گرفته شد. بایرن هم با استفاده از همین بند توانست او را به خدمت بگیرد. اگر چنین بندی در قرارداد تعبیه نشده بود، ناپولی می‌توانست بیشتر از اینها از تیم آلمانی طلب کند. کیم پارسال برای پر کردن جای خالی کولیبالی خریداری شد و به خوبی این کار را انجام داد. حالا ناپولی هم آن سود لازم را از فروشش به دست نیاورده و هم مشخص نیست می‌تواند دوباره یک مدافع با چنین کیفیتی جذب کند یا نه.
 زاویه بایرن مونیخ:
یک قرارداد عالی؛ شاید یک دزدی آشکار در روز روشن. بازی با منچسترسیتی نشان داد بایرن در دفاع تا چه حد مشکل دارد و اوپامکانو هرگز نمی‌تواند مدافع میانی قابل اعتمادی باشد. در نتیجه خرید بازیکنی مثل کیم مین جائه برای آنها مثل نان شب بود. آنها هم این مدافع را با قیمتی منطقی به دست آوردند و هم رقابت را از یکی از رقبای دیرینه‌شان یعنی منچسرتیونایتد بردند. حالا باید ببینید زوج کیم و دلیخت چگونه می‌تواند از دروازه بایرن حراست کند و آنها در اروپا و مقابل تیم‌های بزرگ تا چه حد مستحکم باقی می‌مانند.
 
زاویه کیم مین جائه:
یک انتقال با احساساتی متناقض. کیم در ناپل تبدیل به یک قهرمان شده بود. هواداران دوستش داشتند. در تیم جا افتاده بود. سرمربی به او اعتقاد داشت. بعد از سال‌ها باعث شد تیم اول شهر قهرمان شود ولی به ناگاه اسپالتی از تیم جدا شد و تیم دچار هرج و مرج شد.
 این قطعاً اتفاق دردناکی برای کیم بود و تردیدهای او را برای جدایی از بین برد. برتری دادن بایرن مونیخ نسبت به منچستریونایتد هم به نظر منطقی می‌آید. بایرن می‌تواند به راحتی در لیگ آلمان قهرمان شود و با آمدن احتمالی هری کین، در اروپا هم جزو مدعیان خواهد بود. در نتیجه او به غیر از اینکه دستمزد خود را حسابی افزایش داد بلکه از نظر سطح بازی و تیمی هم می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی