صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و سه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

تجمع، اعتراض، ناامیدی

یک روز آرام، آرزوی آبی‌ها

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار

پشت سرگذاشتن یک روز آرام حالا برای جماعت استقلالی تبدیل به رؤیا شده است. هوادارانی که هر روز مقابل درب باشگاه استقلال حاضر می‌شوند، شعار می‌دهند، اعتراض می‌کنند تا شاید مسئولان ذیربط که دستی بر آتش امورات این باشگاه دارند، چاره‌ای بیندیشند و اوضاع را متحول کنند.
از دو هفته پیش که اعتراض‌ها به شکل محدود آغاز شد تا روز گذشته که بی‌گمان شلوغ‌ترین روز تجمعات مقابل درب باشگاه استقلال بود، اما هیچ حرکت مثبتی در راستای تقویت استقلال انجام نشده است که همین سکون و بی‌حرکتی خشم هواداران استقلال را به همراه داشته است. هوادارانی که حالا وزیر ورزش و جوانان را مسبب اصلی این بی‌ثباتی می‌دانند واعتقاد دارند حمید سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان هرگز نتوانسته امور باشگاه استقلال را طوری مدیریت کند که کار به چنین نقطه عذاب‌آوری نرسد.
هواداران استقلال روز گذشته به‌شدت از تصمیماتی که از سوی وزارت ورزش اتخاذ می‌شود ناراحت بودند و بی‌رودربایستی اعتراض خود را اعلام کردند وبا سردادن شعارهایی علیه وزیر ورزش و جوانان از حمید سجادی خواستند بسرعت اقداماتی انجام دهد که منجر به عبور استقلال از وضعیت موجود و ثبات برقرار شود.
در روزهای گذشته نیز جسته و گریخته به وزیر ورزش و جوانان اعتراض شد اما روز گذشته اوج اعتراض‌ها بود به گونه‌ای که حتی یکی از هواداران استقلال که به گفته خودش  سرطان داشت و از مشکل قلبی هم رنج می‌برد کارش به بیمارستان و آمبولانس کشید.
درمیان معترضان به وضعیت استقلال نه فقط این هوادار سرطانی که با بغض به دوربین خبرنگاران نگاه می‌کرد و تنها خواستار عدالت بود بلکه هوادارانی که از لحاظ جسمی دچار مشکلاتی بودند نیز حضور داشتند و اعتراض خود را به وضع موجود بیان کردند و حتی بی‌پروا از وزیر ورزش و جوانان می‌خواستند که اوضاع استقلال را قدری بهبود ببخشند تا امیدواری به این باشگاه تزریق شود.
اینکه برای استقلال در آینده چه نسخه‌ای پیچیده خواهد شد و آیا این اعتراض‌ها منجر به بهبود اوضاع استقلال خواهد شد، روشن نیست چون به قول یکی از هواداران از این دست اعتراض‌ها وتجمعات بارها و بارها برگزار شده اما نتیجه‌ای برای باشگاه محبوب‌شان در پی نداشته و حتی اوضاع بدتر شده است.
به قول امیر غفارمنش، هنرمند کشورمان که در تجمعات دیروز حضور داشت، اوضاع هرسال به همین منوال بوده و این اعتراض‌ها نتیجه‌ای هم برای استقلال ندارد.
اعتراض‌های دیروز که فقط وزیر ورزش را در برنمی‌گرفت و برخی افراد که در روزهای گذشته نام‌شان مطرح شد نیز مورد انتقاد قرار گرفتند، نشان داد کانون استقلال کاملاً بحرانی است. هرچند که هواداران در این تجمع به‌شدت از جواد نکونام حمایت کردند تا سرمربی دلش به حمایت هواداری خوش باشد اما همه می‌دانند که اگر وضعیت استقلال به همین منوال ادامه یابد، این حمایت‌ها نیز اثری در وضعیت استقلال نخواهد داشت واحتمال اینکه دوباره قهرمانی از دست برود بسیار زیاد است.
البته اوضاع استقلال به لحاظ بازیکن آن چنان هم حاد نیست واگر مدیریت فعلی بتواند با جذب دو تا سه بازیکن خارجی درجه یک بخصوص درپست هافبک و مهاجم استقلال را تقویت کند، امیدواری بیشتری ایجاد خواهد شد. مهم‌ترین مسأله استقلال جدایی محبی و قایدی است و مدیران این باشگاه باید با جذب بازیکنانی درحد و اندازه این دو بازیکن جای خالی آنها را پر کنند. بدون شک تأمین بودجه و فعالیت سریع در نقل وانتقالات منجر به آرامش هواداران  استقلال خواهد شد و اگر باشگاه در نقل وانتقالات تحرک قابل توجهی داشته باشد، بدون شک در روزهای آتی از دایره اعتراض‌ها کاسته خواهد شد و استقلال به سمت ثبات و آرامش حرکت خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی