صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

التماس یوونتوس به یوفا برای محرومیت زودهنگام

‌نه، یووه پاریس و سیتی نیست!

علی‌ بابازاده
روزنامه نگار    
یوونتوس و کریستیانو رونالدو با هم سقوط‌ کردند؛ این انتقال‌‌ِ «طلسم شده» فوق‌ستاره‌ پرتغالی را از روزهای اوجش در‌‌ رئال مادرید جدا و رفته رفته به نیمکت منچستریونایتد چسباند و در نهایت نیز او را روانه‌ لیگ عربستان کرد.
در آن‌ سوی‌ میدان نیز بلندپروازی‌های بانوی پیر با شماره‌ هفت جدیدش به سرانجام نرسید و درست از زمانی‌ که راه رونالدو و یووه از یکدیگر جدا شد، پرنده‌ خوشبختی از روی شانه‌های یووه پر‌ زد.
ظاهراً داستان فساد، جعل اسناد و عدم رعایت فیرپلی مالی برای راه‌راه‌پوشان تورین تمامی ندارد و مشکل از جایی برای آندره آنیلی بیخ پیدا کرد که او به عضویت «سوپرلیگ اروپا» درآمد و متوجه شد که یوفا برخلاف پرونده‌های منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن، قصد لاپوشانی برای تخلفات بانوی پیر را ندارد!
پنج ماه قبل، یوونتوس به دلیل جعل اسناد و دستکاری سود و زیان،‌ به کسر ۱۱ امتیاز محکوم و آندره آنیلی رئیس سابق باشگاه نیز با محرومیتی ۲۴ ماهه از فعالیت‌های ورزشی مواجه شد و قهرمان همیشگی فوتبال ایتالیا را با چالشی جدی مواجه کرد؛ حالا نشریه‌ گل ایتالیا نوشته «سازمان‌های بازرسی مالی» پرونده‌های جدیدی رو کرده‌اند که نشان می‌دهد هیچ‌کدام از بازیکنان یوونتوس در دوره‌ پاندمی کرونا قراردادهای‌شان را کاهش نداده‌اند و ادعای مدیران سابق منبی‌ بر «تراز‌ مثبت مالی‌‌ باشگاه» دروغی بیش‌ نبوده.
اثبات این جرم و طی شدن روند اداری ممکن است محرومیت آنیلی را به ۴۴ ماه افزایش دهد و این یعنی خداحافظی با دوران پرافتخار و سلام به «انقراضِ گورخرها!»
اقدام دیگر یوفا محرومیت یوونتوس از حضور در‌ مسابقات اروپایی است که دیر‌ یا زود رقم خواهد خورد و همین موضوع باعث شده تا مدیران باشگاه برای هرچه زودتر صادر شدن حکم، دست به دامان اتحادیه‌ فوتبال اروپا شوند.
گل نوشته هواداران یووه می‌گویند زودتر «آن حکم لعنتی را صادر کن» و توان دور بودن تیم محبوب‌شان از لیگ قهرمانان اروپا را ندارند. در واقع معامله‌ یوفا با یوونتوس نیز بر سر چمپیونزلیگ یا لیگ کنفرانس است. باشگاه تلاش می‌کند تا محرومیت اروپایی خود را در همین فصل که سهمیه‌ لیگ کنفرانس را گرفته‌اند تحمل کنند و قید کسب احتمالی سهمیه‌ UCL برای سال آینده را نزنند.
نگرانی از جایی‌ سرچشمه می‌گیرد که شاید تعلل یوفا، روند صدور حکم و برگزاری جلسات را طولانی کند و در نهایت محرومیت بانوی پیر به فصل آینده موکول شود.
استرس طرفداران گورخرها کاملاً بجا است و شرایط روز به روز برای بانوی‌ پیر سخت‌تر می‌شود؛ تراز‌ مالی باعث شده تا باشگاه به سمت فروش ستاره‌ها برود و خبری از خریدهای گرانقیمت هم نیست.
هواداران یووه فرق بین چمپیونزلیگ و لیگ کنفرانس را به خوبی می‌دانند و ترس از آن دارند که یوفا و الکساندر چفرین، انتقام پرونده‌های PSG و منچسترسیتی را‌ هم از آنها‌
بگیرد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی