صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

کواچیچ، یکی تو را دعا کرده

قسمت
6
رسول مجیدی
روزنامه نگار

فصل نقل و انتقالات دارد جان می‌‌گیرد و حالا چند انتقال بزرگ در اروپا انجام شده. در ادامه بررسی خریدهای بزرگ مهم تابستانی که از هفته پیش در این صفحه آغاز کردیم، به انتقال متئو کواچیچ به منچسترسیتی می‌رسیم. این هافبک کروات ۲۷ ژوئن در انتقالی به ارزش ۲۵ میلیون پوند از چلسی به منچسترسیتی پیوست تا شاید جای خالی گوندوغان را پر کند. البته به نظر نمی‌رسد در منچستر بازیکن فیکس باشد و قطعاً خودش هم می‌داند که کمتر به او بازی خواهد رسید. این انتقال را از سه زاویه بررسی می‌کنیم؛ تیم فروشنده، تیم خریدار و خود بازیکن.
زاویه چلسی:
یک معامله منطقی. کواچیچ به لطف میزان تلاش غیرقابل انکار و لحظات به یادماندنی‌اش در طول سال‌های گذشته مورد علاقه هواداران بود؛ لحظه گل او به لیورپول در ژانویه 2022 فراموش نمی‌شود. با این حال هواداران چلسی حتماً قبول دارند که کواچیچ در هیچ‌کدام از بازی‌های مهم چلسی عملکردی در سطح جهانی به نمایش نگذاشته. نه در فصل گذشته و نه در هیچ فصل دیگری. ضمناً کواچیچ 29 ساله شده و فقط یکسال دیگر از قراردادش باقی مانده بود. خروج او پول زیادی به باشگاه تزریق نکرد ولی کمی از نگرانی آنها بابت فیرپلی مالی کاست. چلسی آنقدر در این پست بازیکن دارد که رفتن این بازیکن به چشم نخواهد آمد.
 
زاویه سیتی:
یک امضای زیرکانه. کواچیچ قطعاً به اندازه‌ای خوب نیست که بتواند در تیم پپ فیکس شود. بعضی وقت‌ها پاس‌های او بشدت ضعیف هستند.کم به توپ می‌زند و جلو می‌رود ولی می‌تواند یک بازیکن تعویضی خوب باشد. بازیکن کروات می‌تواند سرسختی و تکنیک لازم را به عنوان یک بازیکن تعویضی با خود به ورزشگاه اتحاد بیاورد. سیتی به این معروف است که نه فقط ۱۱ بازیکن داخل زمین، بلکه نیمکت قدرتمندی هم دارد و به نظر می‌رسد این خرید بیشتر برای تقویت نیمکت انجام شده.
 
زاویه کواچیچ:
مثل این می‌ماند که در لاتاری برنده شده. انگار یک نفر حسابی برای او دعا کرده. او وقتی جوان بود و در دینامو زاگرب بازی می‌کرد، خیلی‌ها فکر می‌کردند قرار است به ستاره‌ای در حد و اندازه‌های بوبان افسانه‌ای تبدیل شود. خود بوبان حتی گفته بود کواچیچ از او بهتر خواهد شد. با این همه کواچیچ به چنین سطحی نرسید. او در باشگاه‌های بزرگی مثل اینتر، رئال مادرید و چلسی بازی کرد ولی ستاره‌ای جهانی نشد. در اینتر کسی نفهمید پست اصلی‌اش چیست. مشکلش در رئال هم همین بود. اوضاع در چلسی بهتر پیش رفت ولی نه تا این اندازه که از سوی تیمی که سه‌گانه برده پیشنهاد داشته باشد. او شاید هر هفته بازی نکند ولی قطعاً می‌تواند از بازیکنانی مثل کلوین فیلیپس بیشتر به کار گرفته شود. و صد البته می‌تواند تالار افتخاراتش را بیشتر از این پر زرق و برق کند. و مهم‌تر از همه: زیر نظر پپ بازی کند و امید داشته باشد که بازی‌اش ارتقا پیدا کند.

جستجو
آرشیو تاریخی