گرنداسلم ویمبلدون 2023

سیتسیپاس شوکه شد!

امیررضا همایون
خبرنگار

سومین گرنداسلم فصل تنیس جهان موسوم به ویمبلدون در سال 2023 کم‌کم به روزهای پایانی خود نزدیک و چهره نفرات حاضر در مراحل پایانی مشخص می‌شود.
این رقابت‌ها تا اینجا شگفتی‌های زیادی را تجربه کرده و تنیسورهای مطرح زیادی به دست شگفتی‌سازان از ویمبلدون 2023 حذف شده‌اند.
 دنیای تنیس دیگر به صورت انحصاری دست چند ستاره خاص نیست و همه بازیکن‌ها شانس کسب موفقیت و رسیدن به مراحل پایانی را دارند.
حذف عجیب استفانوس
فصل 2023 تنیس جهان برای استفانوس سیتسیپاس مشهور‌ترین تنیس‌باز یونانی چند سال اخیر رؤیایی آغاز شد و او با پشت سر گذاشتن رقبایش در گرنداسلم استرالیا به بازی پایانی رسید هر چند که موفق نشد جوکوویچ پادشاه رقابت‌های استرالیا را شکست بدهد و در نهایت به نایب قهرمانی رضایت داد.
اما در ادامه بخصوص زمانی که فصل تنیس وارد رقابت‌های سطح خاک شد برای تنیسور یونانی به بدترین شکل ممکن پیش رفت و او امتیازات بسیاری را از دست داد.
سیتسیپاس امیدوار بود با آغاز فصل چمن متحول شود و امتیازات از دست داده را جبران کند. اما این اتفاق رخ نداد و او در مرحله یک هشتم نهایی ویمبلدون شکست عجیبی را مقابل کریستوفر یوبانکس امریکایی‌ نفر 43 رنکینگ جهانی، که عملکرد درخشانی در ویمبلدون امسال داشته، تجربه کرد تا فصل چمن را هم با ناکامی محض به پایان برساند.

بازگشت
جابر به روزهای رویایی
انس جابر، ستاره تونسی تنیس زنان جهان که فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و موفق شد به عنوان نایب قهرمانی ویمبلدون هم برسد از ابتدای سال ‌جاری میلادی عملکرد ناامیدکننده‌ای را در مسابقات مختلف ارائه داده است. این عملکرد ناامیدکننده اما با آغاز ویمبلدون فراموش شد و او مانند دوره گذشته در گرنداسلم لندن رویایی پیش می‌رود. جابر روز دوشنبه در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد مقابل پترا کویتووا به پیروزی برسد و به جمع هشت تنیسور برتر بخش زنان صعود کند. جابر برای صعود به نیمه نهایی باید‌ امروز در تکرار فینال سال گذشته به مصاف النا ریباکینا برود.
میرا آندریوا پدیده 16 ساله تنیس روسیه که در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشته، برای صعود به جمع هشت تنیسور برتر مسابقات به مصاف مدیسون کیز رفت. مسابقه‌ای که در انتها با پیروزی مدیسون به پایان رسید تا تجربه او به جوانی آندریوا غلبه کند و به ماجراجویی پدیده روسی در ویمبلدون 2023 پایان بدهد.

اولین یک چهارم مدودف
شاید باورش سخت باشد اما دنیل مدودف با پیروزی‌ای که روز دوشنبه مقابل لیهیچکا (اهل چک) به علت مصدومیت او بدست آورد برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای‌اش به مرحله یک چهارم نهایی ویمبلدون رسید.
مدودف برای صعود به نیمه نهایی باید امروز به مصاف یوبانکس تنیسور شگفتی‌ساز بخش مردان ویمبلدون امسال برود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی