اولین هفته ویکتور ومبانیاما در NBA چطور گذشت؟

مثمرثمر و پرحاشیه!

علی رضایی
روزنامه نگار

هر سال حدود 60 بازیکن روکی (جدید) از طریق درفت (انتخابی) وارد لیگ NBA می‌شوند. این پذیرفته‌شدگان از بهترین‌های لیگ NCAA و یا لیگ‌های معتبر قاره‌های امریکا، اروپا، آسیا و آفریقا هستند که وارد NBA می‌شوند. هر سال بهترین بازیکن روکی‌ها به عنوان پیک یک معرفی می‌شود. پیک یک امسال ویکتور ومبانیاما است که از کشور فرانسه توسط تیم سن‌آنته‌نیواسپرز انتخاب شد. ویکتور در لیگ NBA اولین بازی را برای اسپرز انجام داد، مربیان و کادر فنی این تیم هم تا حدودی از عملکرد او راضی بودند. آمار ویکتور در اولین بازی خود برای تیم اسپرز مقابل شارلوت هورنتس در بازی‌های سامرلیگ با 9 امتیاز، 8 ریباند و 5 بلاک‌شات بوده که از دیدگاه کارشناسان تا حدودی مثمر‌ثمر بوده است.
جری‌وست یکی از بهترین بسکتبالیست‌های قدیم NBA که او هم اکنون عضو تالار مشاهیر بسکتبال و تیم اسبق لیکرز بوده در مورد حضور ویکتور ومبانیاما اینچنین گفته: «چنین بازیکنانی کم هستند که هم از لحاظ منتالیتی و هم قابلیت‌های جسمانی بهترین باشند، ویکتور بازیکن باهوش و زیرکی است که هر دو تای این ویژگی‌ها را دارد؛ به بازی ویکتور نگاه کنید، بازی با توپ در میان مدافعان برای او خیلی آسان است، او در زمان بازی اصلاً به خودش فشار نمی‌آورد. او همانند بازیکنان بزرگ بازی می‌کند.»
عضو تالار مشاهیر بسکتبال NBA در مورد ویکتور ادامه داد: «فکر می‌کنم وقتی ویکتور وارد بازی‌های لیگ شود بیشتر او را به عنوان یک مدافع بشناسند، البته اگر به سبک دفاع او توجه کنید می‌بینید او به اصطلاح یک بازی خراب‌‌کن است که بازی مهاجمان تیم حریف را خراب می‌کند. سبک بازی‌اش مرا به یاد بیل راسل بزرگ می‌اندازد؛ البته در ابعاد بزرگتر. یک مدافع معمولی نمی‌تواند از ویکتور دفاع کند. مدافعی می‌تواند از او دفاع کند که کاملاً باتجربه و ششدانگ باشد.»
 
کتک‌کاری
به خاطر عکس یادگاری
در جریان بازی سامرلیگ سن‌آنتونیو مقابل پورتلند بریتنی اسپیرز خواننده معروف امریکایی از محافظ شخصی ویکتور ومبانیاما بازیکن فرانسوی تیم سن‌آنتونیو کتک خورد. بریتنی اسپیرز خواننده معروف بعد از اینکه می‌خواست به شانه ویکتور دست بزند و به او بگوید که قصد دارد با او عکس بگیرد، توسط محافظ شخصی این بازیکن کتک خورد و در ادامه بریتنی هم با داد و فریاد و عصبانیت نسبت به عمل ناگهانی محافظ واکنش نشان داد. برخی از طرفداران بسکتبال NBA نسبت به عکس‌العمل بریتنی و ویکتور انتقاد کردند. برخی معتقدند که ویکتور با اینکه تازه وارد لیگ NBA شده اما حاشیه‌اش کم نیست و  چنانچه به جایگاه بزرگانی همانند لبرون و استفن‌کری برسد قطعاً رفتار او نمی‌تواند برای طرفداران بسکتبال NBA قابل تحمل باشد. برخی هم نسبت به حرکت بریتنی اسپیرز انتقاد کرده‌اند و می‌گویند که اسپیرز بدون اجازه وارد حریم شخصی ویکتور شده و کار محافظ شخصی این بازیکن را به عنوان به جا آوردن یک وظیفه دانسته‌اند.   

جستجو
آرشیو تاریخی