صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هشت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

بیلینگهام؛ الماس جدید رئال مادرید

رسول مجیدی
روزنامه نگار

فصل نقل و انتقالات دارد جان می‌‌گیرد و حالا چند انتقال بزرگ در اروپا انجام شده. در ادامه بررسی خریدهای بزرگ مهم تابستانی، به انتقال گران‌قیمت جود بیلینگهام به رئال مادرید رسیده‌ایم. این بررسی از سه زاویه انجام خواهد شد، تیم سابق، تیم جدید و البته خود بازیکنان. بیلینگهام 14 ژوئن با مبلغ 103 میلیون پوند از بوروسیا دورتموند به رئال مادرید پیوست. این شما و این بررسی این انتقال.
 
زاویه بوروسیا دورتموند:
خوب؛ اما نه عالی! بدیهی است که دورتموند از این انتقال سود برده. آنها سه سال پیش او را با 30 میلیون یورو از بیرمنگام خریدند و حالا 103 میلیون یورو از فروشش دریافت کرده‌اند. تازه داشتند این فصل به رهبری او به قهرمانی بوندس‌لیگا هم می‌رسیدند. دورتموند حتی فصل پیش هم مشتریان دست به نقد زیادی برای فروش بیلینگهام داشت و به سختی او را حفظ کرد. برخی البته منتقد این انتقال هستند. می‌گویند وقتی بنفیکا برای فروش انزو فرناندز 120 میلیون یورو درآمد داشته، چرا باید بهترین هافبک جوان دنیا با مبلغ 103 میلیون یورو به رئال برود.(البته فراموش نکنید در ماجرای خرید انزو، یک مدیر دیوانه و نا آشنا به بازار یعنی تاد بولی امریکایی نقش بازی می‌کرد)
 
زاویه رئال مادرید:
این انتقال نهایتاً با پاداش‌های تعبیه شده‌اش می‌تواند برای رئال مادرید 130 میلیون یورو آب بخورد و در این بازار مکاره که باشگاه‌ها حتی روی بازیکن‌های متوسط‌‌‌‌شان چیزی حدود 100 میلیون برچسب می‌زنند، بنظر می‌رسد که رئال قرارداد خوبی بسته. هیچ چیز در فوتبال مشخص نیست. معلوم نیست بیلینگهام کی می‌تواند در تیم جا بیفتد ولی فراموش نکنید او همین الان هم در لیگ قهرمانان درخشیده. در جام جهانی بازی کرده و خوب هم بوده. او می‌تواند در کنار بازیکنان هم سن و سالش، فدریکو والورده، کاماوینگا و شوامنی، یک خط هافبک کم‌نظیر برای رئال بسازد. اگر بیلینگهام موفق به چنین کاری شود، قطعاً ارزش این همه پول و دوندگی برای آوردنش به سانتیاگو برنابئو را داشته.
 
زاویه بیلینگهام:
اگر می‌خواهد نشان دهد چقدر بازیکن بزرگی است باید در همین رئال بدرخشد. این باشگاه می‌تواند بیلینگهام را به اوج کلاس و شکوه برساند. مادرید 14 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده و معتبرترین صحنه برای درخشش در فوتبال جهان است و شاید سخت‌ترین صحنه!
کریستیانو رونالدو، سرخیو راموس و زیدان همگی توسط برنابئونشینان هو شده‌اند. پس هافبک انگلیسی بسیار باید مواظب باشد. او به‌دلیل قیمتش حسابی زیر ذره‌بین رسانه‌ها و هواداران است. جود باید قیمت بالای خود را توجیه کند. ضمناً هنوز تونی کروس و لوکا مودریچ در تیم هستند و او کار آسانی برای فیکس شدن ندارد. کمتر کسی می‌تواند جای این دو اسطوره زنده را بگیرد. شوامنی این را خوب می‌داند. با وجود تمام استعدادهای بی‌تردیدش، بیلینگهام می‌تواند از این انتقال پشیمان شود. ریسکش بالاست. اگر به لیورپول می‌رفت جایگاه ثابتش تضمین شده بود ولی در مادرید اوضاع فرق دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی