صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

تجارت جدید کریستیانو خبرساز شد

ادعای دروغین آب معدنی رونالدو

کریستیانو رونالدو اخیراً با همکاری با شرکت URSU از برند آب معدنی خود رونمایی کرد. این شرکت در منطقه آویلا در نزدیکی دریاچه «ال‌اوسو» تأسیس شده است. این شرکت با شعار «بسیار فراتر از آب» مدعی است که نوشیدنی‌های این شرکت «کیفیت زندگی کل جامعه را بهبود می‌بخشند.» وبسایت این شرکت مدعی است که منشأ این آب از خاک و سنگ‌های متخلخل است و این محصول «از خشونت‌های بیرونی عاری است و مشخصه‌هایی باثبات و دائمی را تضمین می‌کند و خبری از آلودگی انسانی و شیمیایی در آن نیست.»
اما به نظر می‌رسد که این ادعاها به طور کامل صحت ندارند. وبسایت «ال‌کومیدیستا» گزارش داده است که دروغ‌های زیادی در تجارت URSU9 خود دارد چرا که هیچ مدرکی وجود ندارد که آب‌های قلیایی بهتر از آب‌های دیگر باشند و مطالعات علمی در این زمینه هم مشکوک و غیرمعتبر هستند. از سویی در مقررات سازمان بهداشت اسپانیا هیچ اشاره‌ای به آب قلیایی یا آب ضداکسیدان وجود ندارد.
از طرفی دیگر شرکت URSU9 در تبلیغات خود با انتشار تصویری مدعی شده است که آب این شرکت از رودخانه «ال‌اوسو» تأمین می‌شود اما یک جست‌و‌جوی ساده در گوگل مپس نشان می‌دهد که تصاویر جعلی هستند و روستای مذکور هیچ شباهتی به عکس‌های منتشر شده در وبسایت URSU9 ندارد. منظره موجود در تصاویر مربوط به یک محل دور افتاده در منطقه «سرا ده آچور» است.
البته این تنها دروغ‌های شرکت URSU9 نیستند. به طور مثال این شرکت در تبلیغات خود مدعی شده که دلیل نامگذاری رودخانه محل تأمین آب معدنی این شرکت این است که هر سال خرس‌ها از آنجا آب می‌خورند در حالی که ساکنان محل می‌گویند داستان چیز دیگری است و دلیل نامگذاری مربوط به مارهایی است که در منطقه وجود دارند. دروغ دیگر مربوط به pH آب بطری‌هاست. با وجود آن که این برند مدعی است pH آب این شرکت روی عدد 9 است، بالاترین ارزیابی در بطری‌ها عدد 8.62 را نشان می‌دهد که سه تا چهار برابر کمتر از عدد اعلام شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی