صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

لیورپول مک‌آلیستر را دزدید!

قسمت 2

رسول مجیدی
روزنامه نگار

فصل نقل و انتقالات دارد جان می‌‌گیرد. حالا چند انتقال بزرگ در اروپا انجام شده. از دیروز در این صفحه خریدهای مهم تابستانی اروپا را بررسی می‌کنیم؛ خریدهایی که یا شامل بازیکنان اسم و رسم‌دار است یا تیمی بزرگ در آن دخیل بوده. این بررسی از سه زاویه انجام خواهد شد، تیم سابق، تیم جدید و البته خود بازیکنان. دومین بازیکنی که بررسی می‌کنیم هم الکسیس مک آلیستر است که 8 ژوئن با مبلغ 35 میلیون پوند از برایتون به لیورپول پیوست.
 
زاویه برایتون
قطعاً هواداران این تیم ناراحت خواهند بود. آنها یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان‌شان را از دست دادند. یکی از بازیکنانی که نقشی اساسی در رتبه ششم تیم داشت و برایتون را برای اولین بار اروپایی کرد. ناراحتی دیگر آنها می‌تواند به این برگردد که از بابت فروش مک‌‌آلیستر پول زیادی به جیب نزدند. لیورپول با استفاده از بند فسخ 35 میلیون پوندی این بازیکن آرژانتینی اقدام کرد و شاید اگر این بند نبود یا بهتر تعبیه شده بود، برایتون می‌توانست پول بیشتری برای مک‌آلیستری که فصل پیش با آرژانتین قهرمان شد درخواست کند. با این همه این مدل تجاری برایتون است. آنها تیمی نیستند که بتوانند بازیکنان بزرگی مثل مک‌آلیستر را در تیم‌شان نگه دارند و به دنبال درآمدزایی از همین طریق هستند. حالا باید ببینیم چه کسی را به جای او جذب می‌کنند.
 
زاویه لیورپول
یک خرید خوب. یک تقویت مناسب. بویژه بعد از اینکه فرصت خرید جود بلینگهام را از دست دادند. خیلی‌ها می‌گویند دلیل اصلی افت لیورپول در فصل گذشته، خط میانی پیرشان بوده. تیم یورگن کلوپ به شدت نیاز به تجدید قوا در این قسمت دارد. آنها پارسال هم باید هافبک می‌خریدند و کلوپ زیر بار نمی‌رفت اما در میانه فصل قبول کرد که تیمش نیاز به تقویت داشته. حالا آنها یک هافبک 24 ساله سرحال دارند که می‌تواند سخت‌کوشی و ابتکار را به تیم اضافه کند. او می‌تواند همه کاره خط هافبک لیورپول باشد و تنها با 35 میلیون پوند به تیم اضافه شده. یادتان نرود که انزو فرناندز، هم‌تیمی مک‌آلیستر در آرژانتین، بعد از جام جهانی قیمتش چند برابر شد و در نهایت با بیش از 100 میلیون پوند به چلسی پیوست. این یک خرید عالی برای لیورپول بود که با چنین قیمتی توانسته مک‌آلیستر را جذب کند. بیشتر شبیه دزدی است!

 زاویه مک‌آلیستر
زمان درست، حرکت درست. همه چیز برای مک‌آلیستر عالی به نظر می‌رسد. او در بهترین زمان ممکن به یکی از بهترین تیم‌های دنیا آمده. مک‌آلیستر در دو فصل گذشته به طور تصاعدی پیشرفت کرده؛ هم در رقابت‌های باشگاهی و هم در رقابت‌‌های ملی. البته قطعاً دوست داشت فصل بعدی را در لیگ قهرمانان بگذراند ولی می‌داند که با بازی زیر نظر کلوپ می‌تواند به پیشرفتش ادامه دهد و سطح تازه‌ای از کیفیت را تجربه کند. نکته دیگر این است که او با این انتقال مطمئن است فصل بعدی را در یک تیم خوب فیکس خواهد بود. شاید اگر به تیم دیگری در لیگ برتر می‌رفت، باید مدت‌ها برای بدست آوردن جایی ثابت در ترکیب
می‌جنگید. روزنامه نگار

جستجو
آرشیو تاریخی