پایان خوش والیبال نشسته قهرمانی آسیا

قهرمانی و نایب قهرمانی برای ایران

مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم‌های ملی والیبال نشسته مردان و زنان ایران به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا رسیدند. تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در مصاف با قزاقستان در فینال به برتری رسید تا عنوان قهرمانی را کسب کند اما بانوان ایران در مصاف با چین شکست خوردند و به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.
تیم ملی مردان ایران با کنار زدن نام بیش از نیمی از ستاره‌های خود به والیبال نشسته قهرمانی آسیا رفت اما در نهایت با همین توان نصف و نیمه خود هم بر سکوی قهرمانی ایستاد تا نشان بدهد که همچنان قدرت بلامنازع آسیا هست.
شاگردان هادی رضایی در این رقابت‌ها به هیچ تیمی باج ندادند و همه‌ رقبا را با قدرت از پیش رو برداشتند اما واقعیت این بود که قزاقستان به عنوان میزبان مسابقات از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود و کار در فینال کمی پیچیده شد، هر چند باز هم برنده تیم ایران بود. ملی‌پوشان والیبال نشسته ایران در ست اول ۲۵ بر ۲۱ ست دوم ۱۴ بر ۲۵ و ست سوم ۱۷ - ۲۵ موفق به شکست قزاقستان شد.
در والیبال نشسته بانوان تیم متحول شده ایران با قدرت به فینال رسید اما در فینال مغلوب چین قدرتمند شد.
ملی‌پوشان ایران که با شکست‌ تیم‌های کره جنوبی، قزاقستان، هند و ژاپن به دیدار فینال راه یافته بودند در فینال با نتیجه ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۱ بازی را به چین واگذار کردند و نایب قهرمان آسیا شدند.
هر چند که این نایب قهرمانی هم برای تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران ارزشمند است.
این تیم مدت زمان زیادی نیست که به طور حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده اما با این‌ حال در این سطح حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
تیم‌های ملی والیبال نشسته مردان ایران در بازی‌های پاراآسیایی حضورش حتمی است اما در بخش بانوان احتمالاً شکست این تیم مقابل چین تأثیرگذار خواهد بود.  

 

جستجو
آرشیو تاریخی