روزهای شلوغ سرمربی امید

عنایتی: در شش روز 100 بازیکن دیده‌ام

سرمربی تیم زیر 23 سال ایران روز گذشته بعد از جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال راضی به نظر می‌رسید و در مصاحبه‌ای گفت: «جلسه خوبی در فدراسیون با آقایان تاج، کشوری‌فر و ممبینی داشتیم. قصدمان این بود برنامه‌ریزی‌ها را برای بازی با ازبکستان و اردویی که چند روز دیگر در ترکیه خواهیم داشت انجام دهیم.»

اردو ترکیه
10 روز اردو داریم و سه بازی دوستانه انجام می‌دهیم. بعد از آن بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها خواهند بود تا یک هفته قبل از بازی با ازبکستان که بازی حساسی است. همه باید تلاش و کمک کنند با قدرت در این بازی شرکت کنیم.
 
امیدواریم اتفاقات گذشته تکرار نشود
« در این جلسه‌ای که داشتیم بحث بازیکنان و همکاری باشگاه‌ها نیز بود تا اتفاقات سال‌های گذشته دوباره رخ ندهد. برهه حساسی است. انتظارمان از باشگاه‌ها این است کمک کنند تا در هر دو جام با قدرت جلو برویم و از سهمیه‌مان استفاده کنیم. ان‌شاءالله بعد از مقدماتی در ازبکستان اگر از گروه بیاییم بالا شرایطمان خوب می‌شود و آن وقت 5-4 ماه زمان داریم تا خودمان برای مرحله نهایی آماده کنیم.»
 
سه بازیکن بزرگسال
«با توجه به لیست 50 نفره‌ای که داشتیم نتوانستیم هنوز بازیکنی را جابه‌جا کنیم. نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم تا بتوانیم دو اسم جدید بدهیم یا دو بازیکن را برگردانیم که تا الان هنوز موفق نشده‌ایم.»
 
دستیار خارجی به تیم اضافه خواهد شد
«یک دستیار خارجی ظرف چند روز آینده به ما اضافه می‌شود. دو سه گزینه داریم و در حال انجام صحبت‌های نهایی هستیم. ظرف همین روزها تکلیف دستیار خارجی هم مشخص خواهد شد و او در اردوی ترکیه به ما ملحق می‌شود. همچنین قرارداد دستیاران ایرانی هم آماده شده و در مرحله نهایی است و امیدوارم ظرف دو سه روز آینده این مسأله هم انجام شود. جواد منافی و میثم رضاپور هم با ما هستند و فقط داوود فنایی به خاطر مسائل شخصی از تیم جدا شد. همان‌طور که گفتم دستیار خارجی هم به کادر اضافه می‌شود.»
 
ضمانت اجرایی باشگاه‌ها
«با آقای ممبینی صحبت کردیم. همه همکاران قبلی من در تیم امید کاربلد بودند، اما اتفاقاتی افتاد که در نهایت به موفقیت نرسیدند. واقعیت این است که ابزار مربی بازیکن است. سعی داریم اتفاقات گذشته در این دوره نیفتد. سازمان لیگ به‌شدت پیگیری می‌کند که مشکل بازیکن نداشته باشیم. حتی خود آقای تاج هم روی حل این مسأله مصر بودند. ما باید ظرف یکی دو روز دیگر لیست 22 نفره را برای هانگژو ارسال کنیم و این اسامی هر اتفاقی بیفتد قابل تغییر نیست. این یعنی هر بازیکنی نیاید نمی‌توانیم جابه‌جایی انجام بدهیم و تیم ضعیفی خواهیم بود باید از همه ظرفیت فوتبالی‌مان استفاده کنیم. من اعتقاد ندارم که باید یک جام را از دست بدهیم و برویم یک جام دیگر را بگیریم. نه، اینطور نیست. البته محدودیتی که داشتم لیست 50 نفره بود. شاید بازیکنانی بودند که می‌توانستند در این لیست باشند و به هر دلیلی نشد ولی از آن ظرفیت 50 نفره سعی می‌کنیم استفاده کنیم.»
در یک هفته 100 بازیکن دیده‌ام
«ما همه دوستان را دعوت کرده بودیم، نامه‌ها هست، اتوماسیون شده، متأسفانه ده، یازده نفر آمدند. مشکل ما این است وقتی اتفاقی می‌افتد همه کارشناس می‌شویم اما قبلش نمی‌آییم که اگر مشکلی هست حلش کنیم. من در این جلسه خیلی یاد گرفتم از دوستانی که آمدند. ببینید در شش هفت روز گذشته 100 بازیکن را دیده‌ام. لیگ امیدها و کشوری را دیدم و از بین‌شان 7-6 بازیکن درآوردیم که با خودمان به ترکیه می‌بریم. ما بی‌کار ننشستیم. می‌خواهیم از تمام ظرفیت فوتبال ایران استفاده کنیم حتی از آنها که در لیگ 2 یا 3 یا محلات هستند استفاده کنیم. می‌خواهیم بهترین‌ها را در تیم داشته باشیم.»
 
وقتی اتفاقی رخ می‌دهد همه کارشناس می‌شوند
عنایتی در مورد گلایه مربیان از عدم دعوت به نشست مینی کمپ و اینکه معتقدند بازیکنان حاضر در لیست بازیکنان همان مربیان هستند، اظهار داشت: «خنده‌دار‌ترین حرف است. ما از تمام دوستان دعوت کردیم. حدود 45 نفر لیست دادیم. نامه‌هایش هم هست. الان نمی‌توان گفت من را دعوت نکردی، در اتوماسیون هست. مشکل بزرگ ما این است که وقتی اتفاقی می‌افتد همه کارشناس و کاردان و کاربلد می‌شویم. قبل از آن مشاوره نمی‌دهیم که آن اتفاق نیفتد. از همه دوستان دعوت کردیم. آنها که آمدند قدم روی چشم ما گذاشتند. من خودم خیلی چیزها یاد
گرفتم.»


ZOOM
قرارداد کادر امید آماده است
با رایزنی‌های صورت‌گرفته قرارداد اعضای کادر فنی تیم امید به‌زودی آماده امضا خواهد شد. با وجود اینکه نزدیک به دو ماه از انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران می‌گذرد، اما قرارداد او و دستیارانش هنوز امضا نشده است. عدم امضای قرارداد مربیان تیم‌های ملی موضوع جدیدی نیست اما این مسأله یکی از دغدغه‌های سرمربیان این تیم‌ها بوده و هست. رضا عنایتی، سرمربی امیدها، اما با تلاش‌هایی که انجام داد، در نهایت توانست مسأله امضای قرارداد خود و همکارانش در تیم امید را جلو بیندازد. در جلسه‌ای که دیروز عنایتی با مسئولان فدراسیون فوتبال داشت، مسأله قرارداد کادر تیم امید مطرح شد. مدیران فدراسیون فوتبال به عنایتی اعلام کردند که قراردادها آماده شده و طی دو سه روز آینده با حضور مربیان در فدراسیون به امضا می‌رسد. این در حالی است که هنوز بسیاری از مربیان تیم‌های ملی قرارداد ندارند و باید دید تدبیر فدراسیون فوتبال برای تحقق این امر چیست.

جستجو
آرشیو تاریخی