صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

سوژه

نظر جالب سرمربی سابق طارمی:
تعجب نکردم مهدی به الهلال نرفت
کارلوس کاروالیال که هدایت تیم فوتبال ریوآوه در فصل 20-2019 را بر عهده داشت و مهدی طارمی را به فوتبال دنیا معرفی کرد، درباره ستاره تیم ملی فوتبال ایران گفت: «طارمی پیش از انتقال به ریوآوه، در قطر شرایط مالی خوبی داشت. افراد زیادی بودند که او را در نظر داشتند اما کسی برای جذب این بازیکن اقدام نکرد و فقط ما بودیم که چنین کاری کردیم. طارمی قرارداد بسیار بالایی داشت و فسخ قرارداد او (با الغرافه) سخت بود. ما یک ماه با هم صحبت کردیم، با این حال مهدی اشتیاقی قدرتمند برای موفقیت در اروپا داشت. او 26 ساله بود و ریوآوه از لحاظ مالی، پیشنهادی حداقلی اما بسیار مهم ارائه کرد. این بازیکن در زمان خوبی آمد و پویایی خاصی به خط حمله ما داد. او بازیکنی فوق‌العاده با شخصیتی عالی و بسیار باهوش است.»
 سرمربی پیشین ریوآوه درباره پاسخ منفی طارمی به پیشنهاد نجومی باشگاه الهلال گفت: «اینکه طارمی پیشنهادهای مالی خوبی را رد کرد، مرا متعجب نمی‌کند. او با جاه‌طلبی‌های بزرگی به اروپا آمد و برنامه‌های خودش را دنبال کرد. این بازیکن بسیار مصمم بود و با ما آقای گل لیگ برتر شد. مهدی بسیار پیشرفت کرده و خوش‌شانس بود که یک مربی با استانداردهای دقیق و باکیفیتی چون سرجیو کونسیسائو پیدا کرده است. زمانی که او به ریوآوه آمد، توپ را به‌ سختی باز پس می‌گرفت و عملکرد دفاعی خوبی نداشت. با این حال مهدی در این زمینه یکی از بهترین‌ها شد که در پورتو یک ویژگی عالی محسوب می‌شود. طارمی همیشه در پاس نهایی و حرکات خودش باهوش بود و هوشمندی او بهترین سلاحش است. او فردی درونگرا است اما همیشه رفتاری دوستانه دارد.»

استارت امید و پویا با الشمال
یکی، دو هفته قبل بود که باشگاه الشمال خبر انتخاب پویا اسبقی به عنوان سرمربی تیم فوتبالش را رسمی اعلام کرد. اسبقی با سابقه مربیگری در بارنزلی، گوته‌بورگ، تیم زیر 21 ساله‌های سوئد و ستاره سرخ بلگراد به آسیا آمده تا اثری موفق از خود به جا بگذارد. امید ابراهیمی هم با نظر اسبقی به الشمال ملحق شد و حالا این دو در کنار هم کارشان را با باشگاه قطری آغاز کرده‌اند.

کریم در اومونیا ماند
در انتظار تقابل انصاری‌فرد- ساپینتو
کریم انصاری‌فرد مهاجم و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران فصل گذشته را در تیم اومونیا قبرس سپری کرد. با وجود اینکه انصاری‌فرد یک فصل دیگر با اومونیا قرارداد داشت خبرهایی از علاقه و پیشنهاد باشگاه‌های یونانی به او منتشر شد اما تصمیم نهایی این مهاجم ۳۳ ساله، ادامه کار در قبرس است. تیم اومونیا برای برپایی اردوی آماده‌سازی و پیش فصل خود راهی لهستان شد و انصاری‌فرد تیمش را در این سفر همراهی کرد. با ادامه کار انصاری‌فرد در قبرس، می‌توان فصل آینده شاهد تقابل این بازیکن ایرانی با ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال بود که به‌عنوان سرمربی تیم آپوئل قبرس انتخاب شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی