صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

امیر به ایران نمی‌آید

عابدزاده در تیم سابق خمس؟

امیر اسدی
روزنامه نگار

 ماجرای انتخاب تیم امیر عابدزاده هم رفته رفته به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.
دروازه‌بان 30 ساله ایرانی که بعد از درخشش با ماریتیمو در لیگ پرتغال و انتخاب به عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها،  دو فصل قبل راهی اسپانیا شد تا برای پونفرادینا بازی کند. امیر در دو فصلی که پیراهن پونفرادینا را پوشید،  تبدیل به دروازه‌بان ثابت این تیم شد و البته یکی از بهترین بازیکنان سطح دوم فوتبال باشگاهی در اسپانیا بود.
قرارداد عابدزاده با پونفرادینا به اتمام رسیده و او به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند تیم بعدی خود را انتخاب کند.
 چند ماه قبل از وست بروموویچ در چمپیونشیپ انگلیس به عنوان مقصد نهایی عابدزاده نام برده شد اما مذاکرات به نتیجه نرسید. بخصوص زمانی که مشخص شد دروازه‌بان اصلی این تیم قرار است در باشگاه بماند و قراردادش را تمدید کند.
در روزهای اخیر اما ماجرای پیشنهاد کارتاخنا به امیر مطرح شده و گویا طرفین مذاکراتی نیز در این زمینه انجام داده‌اند. کارتاخنا تیم سابق پاکو خمس،  سرمربی فعلی تراکتور است که او سال 2009 هدایت این تیم را بر عهده داشت. کارتاخنا فصل قبل با کسب 58 امتیاز از 42 بازی در رده نهم ایستاد و نتوانست مجوز صعود به لالیگا را دریافت کند.
این تیم در 42بازی 49 گل خورد و به همین دلیل است که برای جذب امیر عابدزاده دست به کار شده تا از وجود او برای پوشش نقطه ضعف خود استفاده کند.
دروازه‌بان و کاپیتان کارتاخنا،  مارک مارتینز آراندای 33 ساله است که در سه فصل اخیر 105 بار در ترکیب این تیم قرار گرفته. عابدزاده در صورت آغاز همکاری با کارتاخنا باید با این دروازه‌بان رقابت کند.
طی روزهای اخیر اما بحث‌هایی درباره بازگشت امیر به لیگ ایران وجود داشت اما عابدزاده فعلاً قصدی در این زمینه ندارد و می‌خواهد فوتبال خود را در اروپا ادامه بدهد. اتفاقی که شاید بتواند او را سرانجام به آرزوی دیرینه خود که بازی در لالیگا است،  برساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی