صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حمایت یحیی، سیدجلال، عالیشاه و کمپین و تجمع هواداران

کریم باقری را برگردانید!

هواداران پرسپولیس برای بازگرداندن کریم باقری به تیم محبوب‌شان دست به کار شدند و در فضای مجازی و واقعی حرکت‌های خودجوشی را آغاز کردند. بعد از اینکه مشخص شد باشگاه پرسپولیس قید تمدید قرارداد کریم باقری را زده اعتراض‌هایی در فضای مجازی به این اتفاق رخ داد اما بعدتر وقتی مشخص شد باشگاه اصلاً با این مربی مذاکره نکرده و علت نخواستن او مشخص نیست، هواداران اعتراضات‌شان را جدی‌تر کردند و البته اعضای تیم را نیز همراه خود دیدند.
دیروز بخشی از هواداران پرسپولیس در اعتراض به کنار گذاشتن کریم باقری و عدم تمدید قرارداد او بعد از 9 فصل حضور او روی نیمکت سرخ‌ها مقابل باشگاه حاضر شده و البته با آرامش نسبت به این مسأله اعتراض کردند. این دسته از هواداران بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «کریم باقری مورد حمایت میلیون‌ها پرسپولیسی است ... کریم باقری حذف شدنی نیست.» آنها هشتگ «کریم باقری تنها نیست» را هم رواج دادند که درفضای مجازی دست به دست می‌شود.
این دسته از هواداران که البته تعدادشان ناچیز بود می‌گفتند پرسپولیس به کریم باقری نیاز دارد و از درویش خواهش می‌کردند شرایط بازگشت او را فراهم کند.
غیر از جبهه هواداران، از روز جمعه موج حمایت اعضای تیم پرسپولیس از باقری هم شروع شده است. بعد از اینکه مهرداد خانبان آنالیزور تیم تصویر خودش کنار باقری را منتشر کرد و با عبارت «یاشاسین آقا کریم» حمایت خود از او را نشان داد امید عالیشاه کاپیتان اول سرخ‌ها با متنی متفاوت درصدد حمایت از مربی سال‌های اخیر خود برآمد. عالیشاه نوشت: «با هر سن و عقیده‌ای آقا کریم را می‌توان فوتبالیستی پرافتخار و باشخصیت دانست و باید به خود ببالیم که چنین نعمت گرانبهایی را در کنارمان داریم! او که همچون یک سرو آزاده بالنده شد، قد کشید، برای این وطن و مردمانش افتخار آفرید! کسی که نام پرآوازه‌اش برخاسته از انتخاب مردم و مسئولیت‌پذیری و کاریزمای بالایش برخاسته از ادب، شرافت، شخصیت و متانت اوست. آرزو می‌کنم تمام موانع پیش رو بزودی مرتفع شود تا دوباره گوهر گران‌سنگ پرسپولیس و فوتبال ایران را در کنارمان داشته باشیم. سرتان سلامت آقا کریم. قدردان شماییم.»
جالب‌تر اما استوری حمایتی یحیی گل‌محمدی بود. در حالی که یک احتمال این بود که یحیی، باقری را نخواسته و شاید از صحبت‌های درویش می‌شد این‌طور برداشت کرد که قرارداد باقری با نظر سرمربی تیم تمدید نشده، گل‌محمدی تصویر خودش را در آغوش باقری منتشر کرده و با دو ایموجی تیک سبز و تاج پادشاهی از کریم باقری حمایت کرده است.
دیروز سیدجلال حسینی هم تصویر مشترک خود در کنار کریم باقری را منتشر کرد. در حالی که درویش گفته بود سیدجلال جای کریم باقری را می‌گیرد حسینی در کنار عکس مشترک خودش با آقا کریم عنوان «بزرگمرد تکرار نشدنی پرسپولیس» را به کار برده است.
با این شرایط به نظر می‌رسد فشار افکار عمومی روی درویش و باشگاه پرسپولیس آنقدر زیاد شده که این موضوع احتمالاً پیگیری شود و اگر واقعاً مشکلی وجود ندارد بحث بازگرداندن این مربی به کادر فنی سرخ‌ها از کمپین‌های هواداری و فضای مجازی به واقعیت بپیوندد.
دیروز بیشتر بازیکنان پرسپولیس هم در حمایت از کریم باقری استوری‌هایی منتشر کردند تا ابعاد این حمایت و کمپینی که برای بازگرداندن مربی محبوب سرخ‌ها راه افتاده، گسترده‌تر شود و همزمان شایعه بازگشت این مربی به کادر فنی پرسپولیس قوت بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی