رونالد و مسی در پرسپولیس فعلی به مشکل برمی‌خورند

داداش‌زاده: بیرو فقط با قهرمانی آسیا می‌تواند کدورت ها را پاک کند

بهزاد داداش‌زاده معتقد است بیرانوند اگر می‌خواست از پرسپولیس جدا شود باید مرد و مردانه‌ از تیم جدا می‌شد و روش این دروازه‌بان برای ماندن در پرسپولیس را نمی‌پسندد. با این وجود فقط یک راه را برای بخشیده شدن بیرانوند پیش روی او قرار می‌دهد و آن هم موفقیت پرسپولیس در آسیاست.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
در رابطه با اتفافات عجیبی که برای بیرانوند به وجود آمد چه نقدی دارید؟
واقعاً نمی‌شود به این مسائل بیش از اینکه اتفاق افتاد دامن بزنیم چون به نظرم باشگاه و بیرانوند و مدیر عامل هم می‌دانند که اتفاقی که برای بیرانوند رخ داد یک بازی احساسی بود.
با ماندن بیرانوند و تمدید قرار‌دادش به نظرتان محبوبیت او نزد هواداران پرسپولیس کمتر شد؟
به نظرم با اتفاقاتی که رخ داد حتماً محبوبیت بیرانوند نزد هواداران پرسپولیس کمتر شد و او تنها با قهرمانی پرسپولیس در آسیا می‌تواند این کدورتی را که برای هواداران پرسپولیس بر سر ماندن به وجود آورد را از ذهن هواداران پرسپولیس پاک کند در غیر این صورت بیرانوند نمی‌تواند محبوبیت بالای خودش را نزد هواداران پرسپولیس حفظ کند و چه بسا شاید با یک اشتباه حتی هوادار علیه او شعار هم سر دهد.
اما آن طرف قضیه را هم باید دید چون این دروازه‌بان با مشکلات زیادی مواجه بوده که قصد ترک پرسپولیس را داشته.
بیرانوند نباید گذشته‌اش را فراموش کند. او دروازه‌بان خوبی بود اما در پرسپولیس تبدیل به بهترین دروازه‌بان ایران و تیم ملی شد. با این وجود اگر می‌خواست از پرسپولیس هم جدا شود باید مرد و مردانه این کار را انجام دهد نه اینکه کلی حرف و حدیث دنبالش به وجود آید و بعد هم در تیم ماندنی شود. بیرانوند باید بداند دروازه‌بان خوبی است اما اگر بهترین شد با حمایت کادر فنی و هواداران و بهترین خط دفاعی لیگ بود که موفق شد در کنار توانایی خودش بهترین نتایج را رقم بزند. از این رو نباید همه موفقیت‌ها را منوط به خودش بداند و فکر کند همه موفقیت‌ها به دلیل حضور او بوده است.
در رابطه با اضافه شدن شهاب زاهدی به خط حمله پرسپولیس چه نظری دارید؟
این بازیکن، مهاجم خوبی است و در فاز تهاجمی انتخاب سر‌مربی تیم بوده است اما حتماً به غیر از او یحیی به یک مهاجم ششدانگ گلزن دیگر هم نیاز دارد.
در رابطه با جذب ریگی هافبک دفاعی جدیدی که پرسپولیس به خدمت گرفته چه صحبتی دارید؟
ریگی هافبک خوبی است که در تیم پدیده هم سابقه کار با یحیی را دارد اما ما باید این را در نظر بگیرم هر بازیکنی که به تیم می‌آید خیلی سخت در ترکیب پرسپولیس پاگیر خواهد شد و مسعود ریگی و بقیه بازیکنان جدید هم از این قاعده مستثنی نیستند. تیم پرسپولیس در چند سال اخیر چندین قهرمانی متوالی کسب کرده و کمترین جا به جایی و تغییر را داشته به همین دلیل حتی اگر مسی و رونالدو هم بیایند سخت است که سر‌یع در این تیم فعلی پرسپولیس جا بیفتند.
در رابطه با جذب کنعانی‌زادگان فکر نمی‌کنید با حضور گولسیانی و پور‌علی گنجی به نوعی ترافیک در خط دفاع میانی به وجود می‌آید و هر کدام از این سه بازیکن که بیرون بنشینند، معترض و حاشیه ساز شوند؟!
اصلاً این مسأله نباید وجود داشته باشد چون هر تیم 20 بازیکن دارد که در نهایت مربی باید از 11 بازیکن استفاده کند و قادر نیست که به همه 20 بازیکن بازی بدهد. به همین دلیل هیچ بازیکنی حتی اگر بهترین هم باشد حق اعتراض ندارد. نمونه این مسأله وحید امیری است؛ بازیکنی که وقتی بازی می‌کرد، بهترین بود و حتی اگر به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رفت، همیشه بهترین نمایش را ارائه می‌داد و به عنوان کاپیتان تیم هیچگاه معترض نبود و به لحاظ فنی و اخلاقی واقعاً نمونه بوده و هست و همه بازیکنان باید او را الگو قرار دهند.
در رابطه با جدایی کریم که ستونی برای پرسپولیس بود، چه نظری دارید؟
ما نمی‌دانیم دقیقاً کریم به چه دلیلی بیرون ماند اما به هر حال کریم مدت‌ها در تیم بوده است و حالا هم که نیست حتماً باید به مربیان دیگر این اطمینان داده شود و از  مربی جایگزین احتمالی بهترین استفاده را برد و به او میدان داد تا بتواند بهترین کارایی‌اش را ارائه دهد.
فکر نمی‌کنید تیم پرسپولیس دیر جمع شد و دیر به اردو می‌رود. این مسائل برای پرسپولیس نگران‌کننده نخواهد بود؟
نه به نظرم پرسپولیس دیر شروع نکرد و تیم هم حتماً اردوی خوبی را در ترکیه خواهد داشت چون در فضای ملتهب و پر حاشیه فعلی، پرسپولیس هر چه از حاشیه‌ها دور باشد به سودش خواهد بود و به بهترین شکل برای فصل آتی آماده خواهد شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی