صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

دلیل بازنشستگی ستاره رئال فاش شد
ستاره سابق تیم ملی ولز در ژانویه 2023 و بعد از جام جهانی قطر تصمیم گرفت کفش‌هایش را آویزان کند. گرت بیل در تیم لس‌آنجلس اف‌سی به فوتبال خود خاتمه داد، اما روزهای خاطره‌انگیز حرفه‌اش در تاتنهام و رئال مادرید از یاد هواداران نرفته است.
او در مقطعی از حرفه‌اش ترسناک‌ترین مهاجم دنیا شناخته می‌شد و زمانی که در سال 2013 به رئال پیوست، لقب گران‌ترین خرید تاریخ را به خود اختصاص داد. به این ترتیب، بیل در طول حرفه‌اش جلوی مدافعان زیادی بازی کرد.
وقتی از او پرسیده شد که سخت‌ترین مدافع راستی که تا به حال جلویش بازی کرده کیست؟ پاسخ داد: «میکا ریچاردز بود. من یک کم از او سریع‌تر بودم ولی او ورزشکار بود، خیلی قوی و محکم بود.»
این ستاره ولزی در زمان حضورش در مادرید سه بار لالیگا و پنج بار لیگ قهرمانان را برد اما در سال‌های پایانی حضورش در این تیم با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و در نهایت پس از 13 بازی برای لس‌آنجلس کفش‌ها را آویخت.
او درباره این تصمیمش گفت: «من عشقم به فوتبال را از دست نداده‌ام، فقط احساس کردم به هر چیزی که می‌خواستم دست پیدا کرده‌ام. حسرتی هم ندارم. از حرفه‌ام خیلی راضی‌ام. در تیم ملی ولز هم می‌خواستم فرصت بدهم تا نسل بعدی فرصت حضور را پیدا کند. هنوز از بازی لذت می‌بردم ولی به جایی رسیدم که می‌خواستم وقت بیشتری را با خانواده‌ام بگذرانم. بچه‌هایم خیلی سریع دارند بزرگ می‌شوند و احساس می‌کردم خیلی چیزها را دارم از دست می‌دهم.»

 
چیزی که مادرید می‌خواهد
امباپه پاریس را بازی می‌دهد
معلوم نیست آنچه امباپه انجام می‌دهد براساس یک استراتژی از پیش طراحی شده است یا نه، ولی هر چه هست، فقط نشان می‌دهد که او قصد دارد سال آخر قراردادش را هم در پاریس بگذراند.
او پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن فرانسوی فصل 23-2022 که مشترکاً توسط اکیپ و فرانس فوتبال اهدا می‌شود، عکسی از خودش و این جام را به اشتراک گذاشت و ضمن تشکر از هم‌تیمی‌هایش در پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی فرانسه نوشت: «راه ادامه دارد» که آشکارا نشان از عزم او برای ماندن در پاریس دارد.
این پیام یک روز بعد از آن منتشر می‌شود که نامه تند باشگاه به این بازیکن لو رفت. باشگاه به او هشدار داده که نمی‌تواند فصل بعد به عنوان بازیکن آزاد برود، یا باید قراردادش را تمدید کند و یا همین تابستان از پاریس برود.
در حقیقت پاری‌سن‌ژرمن برای اینکه از قوانین بازی جوانمردانه مالی تبعیت کرده باشد، نمی‌تواند اجازه دهد امباپه به عنوان بازیکن آزاد جدا شود. در صورتی که امباپه تابستان آینده برود بدون اینکه پولی به حساب باشگاه پاریسی واریز شود، آن‌وقت مجبور خواهند بود چند بازیکن مهم خود را بفروشند تا حساب و کتاب‌های‌شان تراز شود.
امباپه در این میان به کامرون سفر کرد تا کشوری که پدرش اهل آن بود را از نزدیک ببیند. این در حالی است که هم پی‌اس‌جی و هم رئال مادرید منتظر حرکت بعدی این بازیکن نشسته‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی