صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

انگلیس – اسپانیا؛ فینال جام ملت‌های اروپا زیر 21 سال

دفاع نفوذناپذیر سه‌شیرها مقابل خط حمله آتشین لاروخا

امشب ساعت 19:30 در فینال رقابت‌های زیر 21 سال جام ملت‌های اروپا دو تیم انگلیس و اسپانیا در ورزشگاه اجارابت آرنا در شهر باتومی گرجستان به مصاف هم می‌روند. این بازی نبردی بین مدافعان قدرتمند سه‌شیرها مقابل خط حمله زهردار لاروخا به حساب می‌آید.
انگلیسی‌های جوان برای چهارمین بار به فینال این رقابت‌ها صعود کرده‌اند. شاگردان لی کارسلی در تیم ملی انگلیس هم در مرحله گروهی و هم در دور حذفی نمایش خوبی از خود ارائه دادند تا به بازی نهایی این تورنمنت برسند. مورگان گیبس وایت هافبک ناتینگهام فارست در بازی نیمه نهایی ستاره انگلیس بود و به همراه کول پارمر و کامرون ارچر گل‌های بازی مقابل اسرائیل را به ثمر رساندند و حکم صعود به فینال را برای تیم‌شان صادر کردند.
شاگردان کارسلی اولین گروه از بازیکنان زیر 21 سال انگلیس از سال 2009 تا‌کنون هستند که توانسته‌اند به فینال رقابت‌های جام ملت‌ها در این رده سنی برسند و این شاید تحت تأثیر روحیه و اعتماد به نفسی است که این مربی به بازیکنان خود تزریق کرده است. در آن سال انگلیس با هدایت استوارت پیرس در فینال با 4 گل مغلوب آلمان شد اما کارسلی امیدوار است این اتفاق در بازی امشب تکرار نشود.
در جام ملت‌های اروپا 2022 زنان،  تیم ملی انگلیس قهرمان شد و حالا تیم زیر 21 سال این کشور نیز به فکر افتخارآفرینی است تا ناکامی طولانی مدت تیم ملی بزرگسالان مردان این کشور در رده‌های ملی را جبران کنند. خط دفاعی انگلیس با حضور جیمز ترافورد (دروازه‌بان زیر 21 سال منچسترسیتی)،   تیلو هاروود (زیر 21 سال منچسترسیتی) و لوی کالویل (چلسی) تا اینجای مسابقات هیچ گلی را دریافت نکرده و بسیار پرقدرت نشان داده است اما آنها ممکن است مقابل اسپانیا سخت‌ترین شب خود را سپری کنند.
اسپانیا هرچند نتوانسته مثل انگلیس خط دفاعی نفوذناپذیری داشته باشد اما شاگردان سانتی دنیا در خط حمله آمار خیره کننده‌ای را از خود ثبت کرده‌اند و مقابل اوکراین در نیمه نهایی نیز بار دیگر این موضوع را ثابت کردند. آبل روئیز (براگا)،  اویهان سانچت (بیلبائو)،  آنتونیو بلانکو (رئال مادرید)،  ایمار اوروز (اوساسونا) و سرخیو گومز (منچسترسیتی) گلزنان اسپانیا در آن بازی بودند. اوکراین تیمی بود که در مرحله گروهی اسپانیا را با تساوی 2-2 متوقف کرده بود.
اسپانیا رکورددار حضور در فینال رقابت‌های جام ملت‌های اروپا زیر 21 سال است و برای نهمین بار در این رقابت‌ها حاضر می‌شود. آنها که پنج بار قهرمان قاره اروپا شده‌اند و از این نظر با ایتالیا مساوی هستند، می‌خواهند روند 19 بازی بدون شکست خود را در مسابقه فینال هم ادامه دهند و جام را از گرجستان به خانه ببرند. البته انگلیس در هیچ یک از پنج بازی اخیر خود با اسپانیا بازنده نبوده  است و این نکته مثبتی برای سه شیرها به حساب می‌آید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی