صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

گرنداسلم ویمبلدون 2023

کسپر رود، حذف شده زودهنگام

محسن ذاکری
روزنامه نگار
 سومین گرنداسلم فصل تانیس جهان موسوم به ویمبلدون چند روزی است که در حومه لندن آغاز شده است و کم‌کم به مراحل حساس و نفسگیر خودش نزدیک می‌شود. این رقابت‌ها دو بخت اصلی قهرمانی به‌نام نواک جوکوویچ در بخش مردان و ایگا اشویانتک در بخش زنان دارد. دو ستاره‌ای که به دور سوم مسابقات صعود کرده‌اند و برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی هم حریفان آسانی را در پیش دارند. این تورنمنت اما در مدت کوتاهی که از آغازش گذشته شگفتی‌های بسیاری را تجربه کرده است.

پدیده 16 ساله روس‌ها
تنیس روسیه در بخش زنان پس از خداحافظی ماریا شاراپوا از دنیای حرفه‌ای تنیس دیگر بازیکنی در حد و اندازه او نداشت. این خلأ اما به نظر می‌رسد با ظهور میرا آندرییوا برطرف شود و تنیس جهان قهرمانی‌های متعددی را از او شاهد باشد. این بازیکن روز پنجشنبه هفته جاری پس از انصراف کریچیکووا از ادامه رقابت در دور دوم به علت مصدومیت به دور سوم رسید.
در مسابقه‌ای که به علت بارش باران از دور اول نیمه تمام باقی مانده بود الکساندر زورف مرد شماره یک تنیس آلمان به مصاف هایس بروار تنیسور هلندی رفت و موفق شد در سه ست به پیروزی برسد و به دور سوم صعود کند تا او هم به مانند برتینی، تنیسور ایتالیایی، پس از یک دوره غیبت در ویمبلدون که به علت مصدومیت پیش آمده بود، شروع خوبی در گرنداسلم چمن امسال داشته باشد.

روند سینوسی رود
کسپر رود نروژی که در رولان‌گاروس به مانند سال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشت و موفق شد با شکست دادن حریفانش به بازی نهایی برسد و در نهایت با شکست مقابل جوکوویچ به مقام نایب قهرمانی رولان گاروس رسید، در ویمبلدون به تنظیمات کارخانه بازگشت (!) و مقابل لیام برودی بریتانیایی که رنک 142 جهان را در اختیار دارد در پنج ست مغلوب شد تا حذف زودهنگامی از ویمبلدون را تجربه کند. شکست رود در این مسابقه بار دیگر ثابت کرد او همچنان در بازی‌های روی سطح چمن مشکل دارد.

پنجاهمین پیروزی
روبلف در گرنداسلم
آندره روبلف نفر دوم تنیس روسیه در ادامه روند نسبتاً مطلوبی که در رقابت‌های سطح چمن امسال داشت موفق شد با پیروزی مقابل اصلان کاراتسف هموطن خودش و نفر سوم تنیس روسیه با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی برسد و به دور سوم صعود کند. نکته جالب اینکه پیروزی روبلف مقابل کاراتسف در دور دوم پنجاهمین پیروزی تنیس باز روسی را در میادین گرنداسلم رقم زد. نکته‌ای که باعث به وجود آمدن یک شب رؤیایی برای روبلف شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی